135743
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
برای اولین بار در کشور؛

کارگاه مراقبت از تکامل کودک در همدان

کارگاه مراقبت از تکامل کودک برای اولین بار در همدان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نوری، مدیریت سلامت جمعیت و خانواده استان همدان گفت: تکامل در سالهای اول زندگی زیربنای سلامت ، یادگیری و رفتار در تمام دوران زندگی است و شامل ظرفیتهای حسی و حرکتی، عاطفی، شناخت، اجتماعی و زبان است متاسفانه تکامل ضعیف در دوران کودکی گسترده است و در سطح دنیا بالغ بر 200 میلیون کوک در 5 سال اول زندگی به پتانسیل تکاملی خود نمی‌رسند.

وی افزود: این حق کودکان است که به حداکثر پتانسیل رشد و تکامل خود برسند.

دکترنوری برنامه مراقبت تکامل اولیه کودکان ECD را از برنامه های تفکیک ناپذیر سلامت کودکان دانسته و بیان کرد که زمان ارائه مراقبتهای بهداشتی برای کودکان زیر 5 سال فرصت مهمی است تا با کوشش، خانواده ها را در پیشبرد تکامل کودکان تقویت کند.

 

وی افزود: موضوع کارگاه راهنمایی کارکنان سلامت و سایر مشاوران برای کمک به خانواده بوده تا با کودکان خود ارتباط قوی تر برقرار و مشکلات موجود را در خانه حل کنند. برنامه مراقبت از تکامل ، تحریک یادگیری کودک ، بازی و فعالیتهای برقراری ارتباط را به خانواده ها می آموزد.

مدیریت سلامت جمعیت و خانواده استان همدان این مهارت ها را اساسی مهم که منجر به رشد و تکامل در کودکان می شود برشمرد.

 

لازم به ذکر است که در این کارگاه پزشکان معین تکامل، مسئول و کارشناسان بهداشت خانواده و مربیان بهورزی کلیه شهرستانها،اعضاء انجمن کودک همرهان، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان حضور داشتند که آموزشهای تئوری و عملی نحوه تعامل و بازی با کودک با حضور تعدادی مادر و کودک و ایفای نقش شرکت کنندگان به همراه نمایش فیلم یونیسف ارائه شد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار