13572
۱۷ آذر ۱۳۹۵

جشنواره فصل انتظار

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) (بنیاد مهدویت) استان البرز گفت: جشنواره فصل انتظار، زمینه ساز بیعت فرهنگیو فکری دانش آموزان و خانواده هایشان با امام زمان (عج) است.

به گزارش کودک پرس , جلیل مسگری عصر روز سه شنبه با اشاره به برگزاری جشنواره فصل انتظار که به مناسبت 9 ربیع الاول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) در البرز برگزار می شود، افزود: فراخوان سومین جشنواره فصل انتظار از ابتدای سال تحصیلی جاری در مدارس استان البرز توزیع شد که در پی این فراخوان حدود 30 هزار نفر از دانش آموزان استان در آن شرکت کردند.
وی اظهار داشت: این جشنواره با محوریت ترویج معارف مهدوی و در بخش های مختلفی همچون حفظ دعای عهد، سرود، تئاتر، روزنامه دیواری، نقاشی، مقاله نویسی، بروشور 9 ربیع الاول و کتابخوانی برگزار شده است.
وی گفت: به بخش نقاشی 287 اثر، بروشور محرم و انتظار 381 اثر، برشور 9 ربیع الاول 15 هزار و 500 اثر، روزنامه دیواری 85 اثر ارسال شده و در بخش سرود 32 گروه و تئاتر نیز 30 گروه شرکت کرده اند.
مسگری با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این جشنواره روز جمعه، 19 آذرماه مصادف با 9 ربیع الاول در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می شود، بیان داشت: در این آیین سرود دسته جمعی 1500 نفری دانش آموزان با موضوع انتظار و مهدویت برگزار می شود.

***9 ربیع الاول، غدیر دوم
وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه روز 9 ربیع الاول که سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) است قرارداریم، گفت: بعضی از علما از این روز به نام غدیر دوم یاد کرده اند و باید به این روز همچون نیمه شعبان پرداخته شود و فضاسازی شهری مناسب انجام شود ولی متاسفانه مغفول مانده است.
معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان البرز افزود: بنیاد مهدویت که از سال 1379 با موافقت مقام معظم رهبری و مدیریت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در کشور تشکیل شده، در 3 بخش فعالیت می کند که یکی از آن ها، آموزش است که تاکنون 4 هزار نفر در دبیرستان ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مربیان طرح صالحین بسیج توسط متخصصان این بنیاد آموزش دیده اند.
وی یکی دیگر از فعالیت های این بنیاد را در بخش فرهنگی و تبلیغات دانست و بیان داشت: این بخش برای برگزاری مناسبت های ویژه ی مهدویت همچون نیمه شعبان و 9 ربیع الاول و حتی محرم فعالیت می کند و یکی دیگر از بخش ها نیز بخش پژوهشی است که اقدام به تولید جزوات آموزشی، کتب و تولید مقالات می کند.
مسگری ادامه داد: تاکنون در سطح کشور 200 عنوان کتاب در سطوح مختلف تحصیلی توسط بنیاد مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شده و این بنیاد با توجه به منابع علمی خوبی که دارد آمادگی دارد تا از پایان نامه های کارشناسی حوزوی و کارشناسی ارشد حوزوی و دانشگاهی حمایت کند.

*** کودک و نوجوان، موضوع مورد توجه دشمنان
معاون فرهنگی بنیاد مهدویت البرز یکی دیگر از فعالیت های این بنیاد را در بخش کودک و نوجوان دانست و گفت: کودک و نوجوان بخشی است که دشمنان بیشتر به آن می پردازند و ما امروز به دنبال آن هستیم تا معارف مهدوی را به صورت تربیتی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.
وی یکی از بیشترین هجمه های دشمنان را در مهدهای کودک عنوان کرد و افزود: به همین منظور دوره تخصصی برای مربیان مهدهای کودک برگزار کرده ایم که در این دوره ها حدود 60-50 مربی مهدکودک شرکت کرده اند.
مسگری همچنین به تربیت مربی برای مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین حدود 80 مدرسه استان تحت پوشش واحد کودک و نوجوان ما قرار گرفته است.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار