135668
۰۱ بهمن ۱۳۹۶

۲۸ مرکز فرهنگی هنری کودکان و نوجوان در استان گلستان فعال هستند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: اکنون ۲۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیارِ کتابخانه پستی در سطح استان گلستان فعالیت دارد که در گذشته هر ۲.۵ سال یک مرکز ایجاد می‌شد اما اکنون هر ۱۱۶ روز یک مرکز ایجاد می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرحیم سیفی در جمع خبرنگاران درباره برنامه های کانون در شهرستان بندرگز اظهار داشت: کانون پرورش فکری با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانانِ 6 تا 17 سال با محوریت کتاب ایجاد شده که در این مراکز، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی سینمای کودک در بندرگز ایجاد می‌شود؛ افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی با مشارکت خیران برای بهره‌برداری 2هزار کودک در 20 روستا، ایجاد فروشگاه سیار و ثابت با مشارکت آموزش و پرورش و فرمانداری و نیز راه اندازی مرکز فراگیر عرضه محصولات کانون با مشارکت بهزیستی برای ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در بندرگز است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 28 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیارِ کتابخانه پستی در سطح استان داریم که در گذشته هر 2 و نیم سال یک مرکز ایجاد می‌شد اما اکنون هر 116 روز یک مرکز ایجاد می‌شود.

سیفی گفت: برنامه‌های خوبی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی‌هنری کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون ویژه کودکان بیمار، کودکان و نوجوانان کار و اتباع خارجی، اصلاح و تربیت، کودکان حاشیه شهر و مناطق مرزی و البته کودکان با نیازهای ویژه در استان تدارک دیده شده است.

وی توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی را در جذب نوجوانان بسیار تاثیرگذار دانسته و افزود: همزمان با ایام خجسته دهه مبارک فجر شاهد راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و خانه علوم کانون پرورش فکری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک گنبدکاووس هستیم.

منبع:‌ تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار