135633
۰۱ بهمن ۱۳۹۶

بازدید استاندار اصفهان از خانه کودک و نوجوان اعظم+ تصاویر

دکتر محسن مهرعلیزاده در بازدید از خانه کودک و نوجوان خیریه اعظم، هدف از این بازدید را تشویق و تقدیر از عزیزان وخیرینی خواند که با علاقه‌ای که به زندگی اجتماعی دیگران دارند در مسیر نگهدای و سرپرستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست قدم‌های خیر برداشته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر محسن مهرعلیزاده به همراه مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل بهزیستی استان از خانه کودک و نوجوان خیریه اعظم تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان بازدید نمود و در فضای صمیمی و عاطفی با کودکان حاضر در این مرکز دیدار و گفتگو نمود و آنان را مورد تفقد قرار داد.
دکتر مهرعلیزاده هدف از حضور در این مجموعه را تشویق و تقدیر از عزیزان وخیرینی خواند که با فرهنگ و علاقه ای که به زندگی اجتماعی دیگران دارند در مسیر نگهدای و سرپرستی از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست قدم های خیر برداشته اند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: کودکان گل های زندگی هستند و همنشینی با آن ها باعث می شود که روح انسان شاد شود و در راستای خدمت به این عزیزان اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وی فضای موجود در این مکان رابسیار خوب، تمیز و منظم خواند و افزود: برنامه های بسیار جالب برای کودکان در این مکان ها پیش بینی شده است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: افرادی که برای نگهدای و تربیت از بچه ها در نظر گرفته شده اند ، افرادی تحصیل کرده در زمینه ی روانشناسی هستند و با مراقبت های هفتگی منظم، نکات بسیار دقیق و ظریفی را در ارتباط با تربیت کودکان رعایت می کنند که کودکان بتوانند خود را در محیط اجتماع دارای پدر مادر فرض کنند و هیچ نوع افتراقی بین خود و دیگر بچه ها احساس نکنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه کاهش تعداد کودکان بی سرپرست نیازمند یکسری از تعلیمات اجتماعی و الزامات فرهنگی و اجتماعی دستگاهی است، افزود: بطور کلی این آسیب ها، آسیب های اجتماعی هستند که از فقر فرهنگی؛ فقر مالی و اعتیاد ناشی می شود و تلاش می گردد در برنامه هایی که در دستگاه های مختلف وجود دارد به آنها پرداخته شود.
محسن مهرعلیزاده اضافه کرد: در سطح عمومی جامعه نیز باید فرهنگ حفظ خانواده، احترام به خانواده و تربیت صحیح فرزند به درستی انجام شود ولی به هر حال در هچ جامعه ای این موضوع به شکل صد درصد وجود ندارد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در جاهایی که این مشکلات مشاهده می شود سازمان بهزیستی دقت کاملی دارد و کودکان را تحت پوشش قرار می دهد.
استاندار اصفهان خاطر نشان کردسازمان بهزیستی تلاش می کند که در وهله ی اول این کودکان را به خانواده های متقاضی با رعایت موارد قانونی واگذار نماید و در مواردی که این مطلب مقدور نیست ، سازمان کودکان را تحت سرپرستی قرار می دهد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه خانه هایی نیز برای سرپرستی ازکودکان توسط خیرین ایجاد شده است، افزود: بیشتر هزینه های این خانه ها توسط خیرین تامین می گردد و در حال حاضر حدود ۴۰ خانه در سطح استان و ۸ خانه در شهر اصفهان وجود دارد و ۴۷۰ نفر از بچه ها در سنین مختلف در این مکان ها نگهداری می شوند و نظارت کامل را برای تربیت کودکان دارند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار