135600
۳۰ دی ۱۳۹۶
براساس آمار يونيسف؛

از هر ۵ کودک در آمريکا تقريبا يکی فقير است

فقر همچنان گریبانگیر کودکان آمریکایی است و از هر ۵ کودک در آمریکا تقریبا یک نفر فقیر است.

به گزارش کودک پرس ، فقر همچنان گریبانگیر کودکان آمریکایی است و از هر ۵ کودک در آمریکا تقریبا یک نفر فقیر است.

پایگاه اینترنتی فاینال کال در گزارشی با عنوان «فقر همچنان گریبانگیر کودکان آمریکایی است» نوشت: براساس آمار صندوق حمایت از کودکان، از هر پنج کودک آمریکایی تقریبا یک نفر فقیر است و در مجموع سیزده میلیون و دویست هزار کودک در ایالات متحده فقیر هستند و بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز مدرسه عمومی بی خانمان هستند و اکثریت همه دانش آموزان دوره چهارم و هشتم دبیرستان توانایی تحصیل و خواندن در همان سطح تحصیلی خود را ندارند.

این آمار تکان دهنده و دردآور در گزارش سال ۲۰۱۷ از وضعیت کودکان آمریکایی از سوی صندوق دفاع از کودکان ارائه شده است که شامل جزئیاتی از سطح خط فقر، بی خانمانی، گرسنگی، مشکلات سلامت، آموزش تحصیلی ضعیف و خشونت‌هایی است که گریبانگیر کودکانی می‌شود که آینده آمریکا را خواهند ساخت.
صندوق دفاع کودکان اعلام کرد اینکه کودکان فقیرترین افراد آمریکایی هستند، یک ناهنجاری ملی است.
در گزارش صندوق حمایت از کودکان آمده است ایالات متحده آمریکا ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک دارد و تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت کودکان فقیر را کودکان غیرسفیدپوست تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش، نابرابری درآمدی و خدمات سلامت نیز در آمريکا در حال افزایش است و از زمان رکود بزرگ اقتصادی، میزان درآمد یک درصد قشر بالا ۲۷ درصد افزایش یافته و این درحالی است که میزان درآمد ۹۹ درصد قشر پایین جامعه آمریکا تنها ۸ درصد افزایش یافته است.
در ادامه این گزارش آمده است میزان خدمات بهداشتی و سلامت ارائه شده به خانواده‌های سفید پوست تقریبا هفت برابر بیشتر از خانواده‌های سیاهپوست و پنج برابر بیشتر از خانواده‌های هیسپانی (لاتین تبار) است.

در گزارش سال ۲۰۱۷ وضعیت کودکان آمریکایی صندوق دفاع از کودکان همچنین آمده است از هر پنج کودک تقریبا یک نفر معادل ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ناامنی غذایی رنج می‌برند.
براساس این گزارش، بیش از ۷۵ درصد از کودکان سیاهپوست، هیسپانی، سرخ پوستان و کودکان بومی آلاسکا توانایی تحصیل در مقطع تحصیلی خود را ندارند.

 

 

منبع:‌خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار