135588
۳۰ دی ۱۳۹۶
صندوق کودکان ملل متحد؛

يک ميليون و ۳۰۰ هزار کودک عراقی آواره شده‌اند

يونيسف: در حال حاضر چهار ميليون کودک در عراق نيازمند به کمک هستند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد نزديک به نيمي از دو ميليون و 600 هزار تن از مردمي که در عراق بر اثر درگيري ها با گروه وهابي صهيونيستي داعش آواره شده اند، کودک هستند.
در گزارش يونيسف با اعلام اين موضوع آمده است ادامه خشونت ها در عراق، باعث جلوگيري از ادامه تلاش هايي مي شود که هدف کاهش رنج هاي کودکان را پيگيري مي کند.

دولت بغداد ماه گذشته پيروزي بر تروريست هاي داعش را پس از بازپس گيري تقريبا همه مناطق تحت سلطه تروريست ها اعلام کرد. اين در حالي است که بر اساس اعلام صندوق کودکان ملل متحد، بمباران و تيراندازي ها در عراق همچنان باعث آن است که بازسازي زندگي بسياري از مردم در عراق بسيار دشوار باشد.
«پيتر هاکينز» نماينده يونيسف در عراق در اين باره گفت: “ما بر اين باور هستيم که بر اثر اين درگيري ها، نبود سرمايه گذاري کافي طي مدت چندين سال، و همچنين فقر، در حال حاضر چهار ميليون کودک در عراق نيازمند به کمک هستند.”

وي در يک کنفرانس خبري در ژنو، طي تماسي تلفني از بغداد اعلام کرد يک ميليون و 300 هزار نفر از مجموع دو ميليون و 600 هزار آواره در عراق، کودک هستند. وي افزود: “با توجه به آنکه درگيري ها در بسياري از مناطق به پايان رسيده است، خشونت ها در ديگر مناطق همچنان ادامه دارد؛ تنها طي هفته کنوني، سه بمب در بغداد منفجر شد.”
وي افزود:‌ “خشونت تنها باعث کشته و زخمي شدن کودکان و ايجاد نقص عضو در آنها نمي شود؛ خشونت باعث ويران شدن مدارس، بيمارستان ها، منازل مسکوني و راه هاي ارتباطي مي شود. خشونت در حال از بين بردن بافت اجتماعي گوناگون در عراق و فرهنگ بردباري در اين کشور است که جوامع مختلف آن را در کنار يکديگر نگه مي دارد.”

هاکينز در اين باره گفت صندوق کودکان ملل متحد همچنين در حال کمک کردن به کودکاني است که والدين آنها از اعضاي داعش بودند و اکنون در بازداشت به سر مي برند. وي گفت به اين کودکان، امداد رساني مي شود و کمک هاي قانوني در اختيار آنها قرار مي گيرد، و قرار است کودکاني که از بستگان خود دور مانده اند، به آنها باز گردانده شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار