135525
۳۰ دی ۱۳۹۶

رسانه ترک: پ.ک.ک دختران نوجوان سوری را به خطوط مقدم جبهه اعزام می‌کند

روزنامه استار در خبری مدعی شد که نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با زور اسلحه، دختران نوجوان سوری به خصوص ساکنان شهر عفرین را دستگیر و به خط مقدم جبهه جنگ علیه ارتش ترکیه اعزام می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، به ادعای این رسانه، نیروی های پ.ک.ک در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه، نوجوانانی را که با زور اسلحه از خانواده های خود جدا کرده اند، به اردوگاه های آموزشی ـ نظامی منتقل کرده و در آنجا آنها را با اصول عملیات های تروریستی آشنا می کنند.

به نوشته این رسانه، بسیاری از این نوجوانان به ویژه دختران گرفتار در چنگال نیروهای پ.ک.ک، پس از گذراندن آموزش های نظامی در اردوگاههای این گروه تروریستی، به خط مقدم جبهه درگیری با ارتش ترکیه اعزام و یا به عنوان عنصر انتحاری در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است شمال سوریه از جمله منطقه عفرین به پرورشگاه عناصر گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش تبدیل شده است که تحت رهبری آمریکا تهدیدی علیه ترکیه محسوب می شوند.
دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از معارضان کُرد سوریه اعلام و در چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع ی.پ.گ و پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.
مقامات دولت ترکیه از روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی و معارضان کُرد سوری به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار می دهند.
دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و به خصوص مناطق شمالی سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار