135483
۳۰ دی ۱۳۹۶

کودکان شمیلی «نجات آب» را نقاشی کردند/ جشنواره‌ای که به ایستگاه چهارم رسید

چهارمین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع «نجات آب» از ویژه برنامه‌های کانون فرهنگی هنری انصارالحجه در مرکز دهستان شمیل در شرق بندرعباس با استقبال کم نظیر کودکان نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جشنواره نقاشی کودک و نوجوان شمیل در حالی برگزار شد که با توجه به حسیاسیت های ویژه، چهارمین ایستگاه خود را به موضوع مهم و حیاتی«نجات آب» اختصاص داده بود.

 

 

شمار زیادی از کودکان و نوجوانان دهستان شمیل به همراه خانواده های خود در جشنواره چهارم که در خیابان ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) محل دائمی برگزاری جشنواره برگزار شد، حضور یافته بودند.

داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الحجه در حاشیه برگزاری این جشنواره، با اشاره به شرایط خاص کشور(بحران آب) گفت: اهمیت موضوع آب و همچنین لزوم فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب موجب شد تا «نجات آب» به عنوان موضوع جشنواره امسال انتخاب شود.

 

 

وی به استقبال پرشور و کم نظیر کودکان و نوجوانان دهستان شمیل از چهارمین جشنواره نقاشی با موضوع «نجات آب» اشاره کرد و افزود: آگاه سازی در رابطه با چالش و بحران آب و ضرورت توجه به صرفه جویی در مصرف در بین خانواده ها با بهره گیری از هنر نقاشی در بین سنین خردسالی از مهمترین اهداف جشنواره بود.

 

 

دبیر چهارمین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع «نجات آب» ضمن انتقاد از عدم همکاری متولیان بخش آب استان هرمزگان از جمله آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی، تصریح کرد: با توجه به درخواست دبیرخانه جشنواره از متولیان برای حمایت از دبیرخانه برای فرهنگ سازی در بین کودکان و نوجوانان به این درخواست ها پاسخی داده نشد.

 

 

وی با ذکر این نکته که متولیان بخش آب با توجه به هشدارهای مختلف در رابطه با خشکسالی های پی درپی، فرونشست زمین در دشت میناب، بحران آب و … همچنان در بُعد عملی فرهنگ سازی در زمینه مصرب آب بی تفاوت هستند عنوان کرد: می طلبد که مسئولان به خود آیند و نگاه ویژه ای به آموزش و فرهنگ سازی در بحث صرفه جویی آب در بین کودکان و نوجوان داشته باشند.

 

 

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع «نجات آب» به همت واحد پژوهش کانون فرهنگی هنری انصار الحجه و با همکاری دهیاری و پایگاه های بسیج خواهران حضرت خدیجه کبری(سلام‌الله علیها) در مرکز دهستان شمیل برگزار شد.

 

 

در حالی كه بحران آب در استان هرمزگان بسیار جدی است و باید به دنبال راهكارهای مقابله با اين بحران باشیم، عدم بارندگی در سال جاری، داستان تلخی است كه 19سال از آن می گذرد و هم اكنون به بحرانی ترين دوران خود رسيده است به طوری كه هرمزگان را به كانون خشكسالی در كشور تبديل کرده است.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار