135474
۳۰ دی ۱۳۹۶
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

رسانه‌های بیگانه به دنبال ایجاد بحران هویتی در بین نوجوانان و جوانان هستند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به تکثر و تنوع رسانه‌های گوناگون و آسیب‌های این حوزه که بیشتر آن متوجه قشر نوجوان و جوان جامعه است، گفت: اکثر رسانه‌های بیگانه به دنبال ایجاد بحران هویت در بین این قشر هستند و رسالت ما هم باید جذب مخاطب به رسانه‌های داخلی با تغییر شیوه‌ها و نگاه‌ها باشد.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی صفری در جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز زنجان که با حضور جمعی از نخبگان و معاونان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان آینده‌سازان جامعه‌ هستند و به یقین تربیت این نسل برای آینده روشن وظیفه راهبردی متولیان و برنامه‌ریزان است.
وی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در تولید برنامه‌های ویژه نوجوانان وجوانان، تربیت را یک موضوع فرابخشی دانست و بر همکاری متولیان و اساتید این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به تکثر و تنوع رسانه‌های گوناگون و آسیب‌های این حوزه که بیشتر آن متوجه قشر نوجوان و جوان جامعه است، گفت: اکثر رسانه‌های بیگانه به دنبال ایجاد بحران هویت در بین این قشر هستند و رسالت ما هم باید جذب مخاطب برای رسانه‌های داخلی با تغییر شیوه‌ها و نگاه‌ها باشد.

صفری با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ نرم،گفت: احیای فرهنگ و داشته‌های خودمان همراه با الگو سازی  و ایجاد  رقابت‌های علمی و ورزشی در بین دانش آموزان از راه‌های مقابله با این جنگ نرم دشمن است.
وی همچنین حضور جامعه شناس و روانشناس در کنار عوامل تولید برنامه‌ها را از عوامل تاثیرگذار در روند تولید برنامه‌ها عنوان کرد.

توجه به آموزش صحیح در موضوعات گوناگون از جمله تغذیه، ورزش و تحرک نوجوانان وجوانان، شناخت ویژگی‌ها و نیازهای همه سنین، تولید برنامه‌ها در محیط مدارس، آموزش راه‌های برقراری ارتباط  و نحوه گفت‌وگو، افزایش جذابیت در تولید برنامه‌ها، تاکید بر دو محور هویت فرهنگی و گروه همسالان در برنامه‌های تولیدی، تقویت هویت دینی، باورها و اعتقادات در بین دانش‌آموزان از موضوعات مطرح شده اعضای این جلسه بود.

در ادامه این جلسه مهمانان حاضر از ادارات استان هر یک به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی در این  زمینه پرداختند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار