موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
13510
۱۴ آذر ۱۳۹۵

ویژه‌نامه «کودک» منتشر شد

ویژه‌نامه «کودک» کاری از دانش‌پژوهان دوره نویسندگی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان به سردبیری خانم باقری چاپ و منتشر شده است.

به گزارش کودک پرس , ویژه‌نامه «کودک» محصول تلاش جمعی از طلاب خواهر حوزه علمیه خوزستان می‌باشد که از سوی دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی استان، چاپ و منتشر شده است.

همچنین در این ویژه‌نامه موضوعاتی همچون «کودک و یادگیری»، «عاشقانه‌های کودک»، «حقوق کودک در اسلام»، «پدر ای یاد تو آرامش من…» و «نسل‌کشی مدرن» آمده که همگی این‌ها به قلم جمعی از دانش‌پژوهان دوره نویسندگی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان نگارش شده است.

بنا بر این گزارش، هیئت تحریریه ویژه‌نامه «کودک» تلاش کرده‌اند تا نگاهی کارشناسانه به تربیت کودک از منظر اسلام داشته باشند که در این راستا زکیه جوانمرد زاده در بخش «کودک و یادگیری» آورده است: وقتی با کودکان به روش‌هایی حرف می‌زنیم که نشانه احترام، علاقه و مراقبت ما نیست به آنها ست، روابطی سرشار از حمایت میانمان شکل می‌گیرد؛ چنین روابطی احساس خوبی در کودک نسبت به خودش و زندگی ایجاد می‌کند و حس هویت او را تقویت می‌کند.

در ادامه این مطلب می‌خوانیم؛ مراسم و برنامه‌های جمعی بهترین بستر یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی برای کودکان است، همچون: همکاری، مسئولیت‌پذیری، احترام به افراد، گرفتن تصمیم‌های جمعی، برنامه‌ریزی نظم و… . در مساجد، هیئت‌ها و مراسم‌های خانگی می‌توان از ایده‌های آنها استفاده کرد و یا مسئولیت‌هایی را متناسب به توانشان به آنها سپرد.

«حقوق کودک در اسلام» دیگر بخش قابل‌توجه ویژه‌نامه «کودک» است که لیلا حسین پور تلاش نموده بخشی از حقوق کودک از منظر اسلام را برای مخاطبین خود مطرح کند.

«انتخاب نام نیکو»، «حضانت»، «تعلیم و تربیت»، «حق تفریح و بازی»، «حفظ شخصیت و احترام به کودک» و «محبت کردن»، از عناوینی است که در بخش «حقوق کودک در اسلام» می‌خوانید.

اما «نسل‌کشی مدرن» دیگر بخش قابل‌توجه این ویژه‌نامه است که نویسنده با ایجاد ارتباطی میان زنده‌به‌گور کردن دختران در عصر جاهلیت و کودکان یمن، نقطه وصل این جنایات را مشخص کرده است.

فاطمه مراد اسکندری در ابتدای یادداشتش، آورده است: هنوز هم وقتی به آیه «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ…» می‌نگرم، با اندوه با خود می‌اندیشم چرا نسلی که، می‌توانست برای مردم آن روز شکوفایی اندیشه و فضایی پر از عطوفت دخترانه به همراه داشته باشد، زیر بار تعصبات تاریک، به خاک گورهای سرد سپرده می‌شود تا عزت و شرفی برخاسته از غروری کاذب، را بریشان به ارمغان بیاورد. قرن‌ها گذشت است و خبری از زنده‌به‌گور کردن دخترکان بی‌گناه نیست، اما تفکرات وهابیتِ آل سعود برای دست‌یابی به ممالک اسلامی سبب شده است تا در قالب نسل‌کشی مردن، دست به کشتار مسلمانان و به‌خصوص کودکان بی‌دفاع در کشورهای منطقه بزنند.

لازم به ذکر است، این ویژه‌نامه کاری از دانش‌پژوهان دوره نویسندگی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان به سردبیری خانم باقری چاپ و منتشر شده است.

منبع:خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار