موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
13507
۱۴ آذر ۱۳۹۵

انتقال ارزش ها با زبان هنر در کودکان تاثیر گذارای بیشتری دارد

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: انتقال ارزش های دینی و اخلاقی با زبان هنر و در قالب تئاتر و نمایش در کودکان و نوجوان تاثیر گذاری بیشتری دارد.

به گزارش کودک پرس , محمد باقر حسینی سیر، رئیس حوزه هنری همدان،در مورد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: حوزه هنری استان در طی سال با اجرای برنامه های متنوع و مختلف  در جهت تقویت تئاتر کودک و نوجوان تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه پایه تئاتر و سینما ادبیات است، افزود: اگر پایه ادبیات کودکان قوی شود ، داستان ها و نمایش های مختلف در حوزه خود را درک می کنند و پیام های نمایش و تئاتر را در جهت ارزش ها درک می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت خانه ادبیات کودک ، برگزاری کارگاه شب ادبیات کودک، استفاده از کارشناسان مجرب تئاتر کودک در برنامه ها،  برگزاری کارگاه قلمک( داستان) و شعرانه با موضوع کودک، و برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه کودک ، راه اندازی کانون نمایش نامه نویسی تئاتر، راه اندازی بچه های تئاتر مسجد،  نمایش نامه نویسی در مهد کودک ها از برخی برنامه های اجرای این حوزه در طی سال است.

رئیس حوزه هنری همدان گفت:  همچنین تئاتر “به خاطر مروارید” از حوزه هنری به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

“به خاطر مروارید”از حوزه هنری همدان  به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان راه یافت

حسینی سیر به تقویت زیر ساخت جشنواره در طی سال اشاره کرد و افزود: باید در طی سال بسترهای لازم برای اجرای خوب در جشنواره فراهم شود و برگزاری کارگاههای مختلف در حوزه تئاتر کودک و نوجوان با دعوت از اساتید مجرب ، بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه، اجرای تئاتر خیابانی ، فعالیت انجمن های نمایش ، اجرای تئاتر های عروسکی در طی سال و شناسایی آثار برگزیده و رفع کمبودها و ضعف ها خود باعث تقویت زیر ساخت جشنواره خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید در طی سال کارگاههای تخصصی با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم همچنین با دعوت از جامعه شناسان و روانشناسان جهت بررسی متن نمایش نامه های تئاتر اقدام کنیم تا پیام  نمایش نامه ها که در زمینه های مختلف از جمله مسائل اخلاقی، دینی مذهبی و بسیاری از ارزش هاست از طریق هنر و نمایش به مخاطب منتقل شود.

وی ادامه داد: انتقال ارزش های دینی و اخلاقی از زبان هنر در بین اقشار مختلف جامعه  بویزه کودکان  و نوجوان تاثیر گذاری بیشتری دارد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 21 تا 27 آذر ماه 1395 در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار