135059
۲۷ دی ۱۳۹۶

اختلافات خانوادگی و کودک‌آزاری رکورددار تماس‌های اورژانس اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: براساس ارزیابی انجام شده، طی ۹ماهه سال جاری اختلافات خانوادگی و کودک آزاری عمده ترین دلایل تماس با اورژانس اجتماعی در استان مرکزی بوده است.

به گزارش کودک پرس به نقل از بهزیستی استان مرکزی، عبدالکریم یادگاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، شش هزار و ۵۴۴ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی استان مرکزی برقرار شده که از این تعداد پنج هزار و ۵۶۷ مورد مرتبط با حیطه کاری و وظایف اورژانس اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۵۷ مورد از تماس‌های مذکور توسط بانوان انجام گرفته، افزود: بیشترین تماس‌ها با یک هزار و ۷۵ مورد، مربوط به اختلافات خانوادگی بوده و کودک‌آزاری، همسرآزاری، زنان آسیب‌دیده، اقدام به خودکشی، فرار از منزل، سالمندآزاری، معلول‌آزاری و کودکان کار به ترتیب در جایگاه‌ های بعدی قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه طی این مدت، ۱۷ مورد تماس نیز مربوط به کودکان کار بوده، خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵ کودک کار در استان شناسایی شده‌اند که این تعداد در سال گذشته ۹۵ کودک بوده است.

 

یادگاری ادامه داد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری برای ۱۴۰ کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان مرکزی تشکیل پرونده صورت گرفته که اغلب آنها پس از ساماندهی به خانواده تحویل داده می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: کودکان خیابانی اغلب فاقد سرپناه هستند که به علت عدم امنیت در خانواده به خیابان پناه آورده اند، این کودکان پس از شناسایی ۲۱ روز در مرکز اورژانس اجتماعی نگهداری شده و اگر خانواده و اقوام سببی و نسبی نداشته باشند، به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی انتقال می یابند.

وی همچنین در خصوص کودکان کار گفت: کودکان کار عموما کمتر از ۱۵ سال دارند که طبق کنوانسیون حقوق کودک نباید کار کنند، اما به دلیل مشکلات خانوادگی همچون بدسرپرستی یا اعتیاد والدین مجبور به این اقدام هستند که تلاش می کنیم این کودکان ضمن اینکه به خانواده باز می گردند، از کار کردن آنها جلوگیری شود.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار