13504
۱۴ آذر ۱۳۹۵

شعر مهربان‌ترین تولید انسانی برای فهم قرآن در کودکان

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است که قرآن را با توجه به مخاطبین و سطح فهم و درک آن‌ها به آنان بشناسانیم. می‌توانیم بگوییم زبان شعر تفسیری از روایات قرآنی برای آموزش بهتر قرآن به کودکان است.

به گزارش کودک پرس , حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان با اشاره به جشنواره “یک قاصدک یک آیه”، اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدید در انتقال معارف قرآنی استفاده از ابزار هنر به خصوص شعر است.

وی بابیان اینکه در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان کانون شعر بین طلاب وجود دارد، افزود: همچنین گروه مبلغین شعر کودک و نوجوان از بین مبلغین مستعد تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه اولین استانی هستیم که شب شعر در بین طلاب به‌خصوص در حوزه تخصصی شعر در سطح کشور هستیم، گفت: احتیاج داریم که قرآن را با توجه به مخاطبین و سطح فهم و درک آن‌ها به آنان بشناسانیم. می‌توانیم بگوییم زبان شعر هم تفسیری از روایات قرآنی است به خصوص برای کودکان.

احمدیان با اشاره به اینکه شعر مهربان‌ترین تولید انسانی برای فهم قرآن در کودکان است، اضافه کرد: می‌خواهیم جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان را در قالب یک رسالت آوریم و شعرای جوان اصفهان را بشناسیم و در آن‌ها ایجاد انگیزه کنیم.

وی بابیان اینکه در این جشنواره قصه‌های قرآنی، انس با قرآن، اقتباس‌های قرآنی، سوره‌های کوتاه قرآنی، عمل به قرآن و قرآن و اهل‌بیت (ع) از موضوعات اصلی جشنواره است، ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی‌ماه است. در این جشنواره مخاطبین به لحاظ سن و جنس هیچ محدودیتی ندارند و جشنواره در دو مقطع کودک و نوجوان به‌صورت مجزا و در دو مرحله داوری می‌شود.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کنار جشنواره نمایشگاه آثار نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اشعار با محوریت قرآن هستند و جوایز به‌صورت حمایت معنوی در چاپ آثار و تندیس و لوح اهدا می‌شود. همچنین نفر اول یک‌میلیون تومان، نفر دوم پانصدهزار تومان و نفر سوم 250 هزار تومان دریافت می‌کند.

احمدیان ادامه داد: از 15 آذرماه فراخوان داده شده و تا 15 دی‌ماه وقت برای ارسال آثار وجود دارد. همچنین در بهمن‌ماه آثار را داوری و ارزیابی می‌کنیم. درصدد هستیم که کتاب شعرهای برگزیده را نیز چاپ کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار