13498
۱۴ آذر ۱۳۹۵

تولد سالانه100کودک مبتلابه ایدز درایران

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر سال حدود 100 کودک مبتلا به ویروس ایدز در کشور متولد می‌شوند.

به گزارش کودک پرس , محمد مهدی گویا روز یکشنبه در حاشیه همایش روز جهانی ایدز در وزارت بهداشت افزود:‌ تعداد کل افراد مبتلا به ویروس ایدز که تاکنون در ایران شناسایی شده اند، حدود 33 هزار و 270 نفر هستند و برآورد و تخمین وزارت بهداشت این است که حدود 80 هزار نفر در کشور به این ویروس مبتلا هستند.
وی ادامه داد: در مورد زنان مبتلا به این ویروس و خطر ابتلای نوزادان مبتلا، سال گذشته 180 هزار زن باردار تحت مراقبت قرار گرفتند و از این تعداد در شش استان برای 156 هزار زن باردار آزمایش ایدز گرفته شد و مشخص شد که 60 نفر از این زنان به عفونت ایدز مبتلا هستند.
گویا گفت: از این تعداد 34 هزار زن زایمان داشتند که 93 درصد آنها با انجام مراقبتهای بهداشتی، آموزش های شیردهی و زایمان کنترل شده و واکسیناسیون برای نوزدان و ارائه به موقع دارو، فرزند سالم به دنیا آوردند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تعداد نوزادانی که هر سال با ویروس ایدز مبتلا می شوند، گفت: به طور کلی هر سال حدود یا اندکی بیش از 100 نوزاد مبتلا به این ویروس در کشور به دنیا می‌آیند.
وی گفت: میزان شیوع ایدز در کشور رو به افزایش است و بیشترین گروهی که درگیر این عفونت هستند افراد گروه سنی 25تا 34 سال و افراد گروه سنی 35 تا 44 سال هستند.
اول دسامبر همزمان با 11 آذر هر سال روز جهانی ایدز است که امسال به علت تعطیلات هفته گذشته مراسم این روز با تاخیر روز یکشنبه 14 آ‌ذر در وزارت بهداشت برگزار شد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار