موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
13477
۱۴ آذر ۱۳۹۵

مناسب سازی ادارات و معابر شهری در حد انتظار نیست

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین معلولیت در استان از میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر است، گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از ۱۸ هزار معلول شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس , علی عرب نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: 13 آذر روز جهانی معلولان است که شعار روز جهانی معلولان، «دستیابی به 17 هدف برای آینده‌ای که می‌خواهیم» است.

وی با بیان اینکه سالانه 25 هزار كودك معلول در كشور متولد می شود، افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از 18 هزار معلول شناسایی شده و خدمات می گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین معلولیت در این استان از میانگین کشوری 2 درصد بالاتر است، گفت: در این استان درصد بالایی از معلولیت‌ها مادرزادی و یا از آسیبهای دوران بارداری ناشی می شود که تمام این موارد قابل پیشگیری است.

عرب نژاد با بیان اینکه بیشترین معلولیت‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان وجود دارد، تصریح کرد: اطلاع رسانی ضعیف درباره چگونگی پیشگیری از این معلولیت ها در نقاط محروم از علل افزایش معلولیت ها در این مناطق است که بهترین راهکار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای پیشگیری از معلولیت‌ها است.

وی یکی از اقدامات موفق در سازمان بهزیستی را اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی در کودکان دانست و بیان کرد: در خراسان جنوبی پوشش طرح غربالگری بینایی بیش از 90 درصد و طرح غربالگری شنوایی حدود 100 درصد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح غربالگری اوتیسم در سال آینده در استان خبر داد و گفت: طرح مشاوره ژنتیک و آگاه سازی از معلولیت های جسمی و حرکتی نیز در خراسان جنوبی اجرا می شود.

عرب نژاد با بیان اینکه تا کنون تنها ۴۰ درصد ادارات مناسب‌سازی شده  و این در حد انتظار نیست، گفت: همچنین شهرداری ها ملزم شده اند بخش هایی از شهر را مناسب سازی کنند و تاکنون گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی اشتغال معلولان را از مهمترین مشکلات آنان عنوان کرد و افزود: از سال ۸۴ قانون استخدام ۳ درصد معلولان در دستگاه‌های اجرایی مصوب شده اما متاسفانه این قانون رعایت نمی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افتتاح دو پروژه مسکن مهر معلولان استان در هفته آینده خبر داد و بیان داشت: با حضور وزیر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پروژه 240 واحدی مسکن معلولان شهرستان بیرجند و پروژه 33 واحدی مسکن معلولان شهرستان فردوس به بهره برداری خواهد رسید.

عرب نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی معلولان در نگارخانه شهرداری بیرجند، ادامه داد: همچنین همایش بزرگ معلولان فردا ساعت 8 صبح در سالن مجتمع غدیر برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار