13465
۱۴ آذر ۱۳۹۵

برای کودکان کار باید یک نهاد و سازمان مسئول تعریف شود

نماینده تنکابن در مجلس شورای اسلامی جهاد مهربانی را اقدام زیبای شهرداری برای پاک کردن چهره کلانشهر تهران دانست و گفت: امیدواریم این اقدام شهرداری تهران به الگویی برای تمامی شهرهایی تبدیل شود که از معضل کودکان کار رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس , شمس الله شریعت نژاد، نماینده تنکابن در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار گفت: اعتقاد من بر این است که برای کودکان کار باید یک نهاد و سازمان مسئول تعریف شود که همه جوانب را ببیند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار تهران از سایر نقاط کشور به تهران می‌آیند، گفت: باید برای این کودکان در مبدأ چاره‌اندیشی شود. اینکه خانواده‌ها از دیگر شهرها به تهران بیایند و کودکانشان را برای تکدی گری به سطح شهر بفرستند، کار درستی نیست.

نماینده تنکابن با تاکید بر اینکه بسیاری از تلاش‌های شهرداری تهران، پاک کردن معضلات و مشکلات دیگر نقاط کشور است، گفت: اگر به درستی بررسی کنیم، می‌بینیم که همه معضلات شهرها به همراه مهاجرت‌ها اتفاق می‌افتد و باید ابتدا برای این معضل چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اعلام اینکه بیکاران شهرها و روستاها مامن خودشان را شهرداری تهران می‌بینند، گفت: کودکان کار حتماً کسانی را دارند که یا از آنها بهره‌کشی می‌کنند یا هزینه خانواده‌ای را تأمین می‌کنند. بنا بر این شهرداری تهران باید مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را نیز حل کند و این کار شهرداری را سخت می‌کند.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه در جهاد مهربانی سوادآموزی و آموزش مهارت به کودکان تعریف شده است، گفت: آسان نیست که کودک کار را شناسایی کنیم و از آن مهم‌تر این است که این کودکان را ترغیب یا مجبور کنیم که آموزش ببینند. بنا بر این شهرداری تهران مسئولیت بزرگی را پذیرفته است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، نهضت سوادآموزی، وزارت کشور، استانداری، کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری تهران قرار گیرند تا این معضل را ساماندهی کنیم.

نماینده تنکابن با تاکید بر اینکه بهترین روش ایجاد یک کارگروه برای ساماندهی کودکان کار است، گفت: نباید در تهران به دنبال حل معضل کودکان کار باشیم، بلکه باید معضل کودکان کار را در تمامی نقاط کشور مورد بررسی قرار دهیم تا فشار از دوش تهران و شهرداری تهران برداشته شود.

نماینده تنکابن جهاد مهربانی را اقدام زیبای شهرداری برای پاک کردن چهره کلانشهر تهران دانست و گفت: امیدواریم این اقدام شهرداری تهران به الگویی برای تمامی شهرهایی تبدیل شود که از معضل کودکان کار رنج می‌برند.

منبع:خبرگزاری فرهنگ و هنر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار