134607
۲۵ دی ۱۳۹۶

نوجوان کُردستانی که در کمتر از یک سال کل قرآن را حفظ کرد

می‌گوید: حفظ قرآن، هدفگذاری مرا در زندگی مشخص کرد و راه درست را پیش رویم قرار داد، در جملاتش صراحت و شفافیتی عجیب وجود دارد…

به گزارش کودک پرس ، در استان کردستان همواره نوجوان های زیادی وجود دارند که دارای استعدادهای درخشان هستند، جوان ها و نوجوان هایی که نیاز به کشف شدن دارند، البته برخی از آنها با واسطه کمک خانواده، معلمان و اطرافیان خود کشف شده و به راه درست رهنمون شده اند.

اما همه فقط کشف شدن و رهنمون شدن به راه درست موجب نمی شود که تمامی استعدادهای آنها برای وطن به کار گرفته بشود، بلکه می بایست مسئولین نیز به آنها کمک کنند تا در این راه درست؛ نقش خود را به خوبی برای کشور ایفا کنند.

یازدهمین دوره ی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم روز جمعه در سنندج برگزار شد که میدیا ملکی خردسال ترین حافظ قرآن کریم بود لذا گفتگوی کوتاهی با وی داشتیم که در ادامه می خوانید؛

 

لطفاً خودتان را کامل معرفی کنید ؟
میدیا ملکی هستم ، 14 ساله و حافظ کل قرآن کریم هستم با آنکه پدر و مادرم سواد چندانی ندارند اما همواره من و برادر بزرگم را به خواندن قرآن تشویق و هردو علوم دینی و قرآنی را فراگرفته و به دین مبین اسلام خدمت می کنیم.

در طول چند سال توانستید که حافظ کل قرآن شوید؟
به دلیل علاقه ی شدیدی که به قرآن و تک تک کلمات و معانی آن داشتم با ترک تحصیل یک ساله و تلاش های شبانه روزی توانستم در عرض یک سال حافظ کل قرآن کریم شوم و مجدداً به تحصیل در مدرسه روی آورده ام زیرا به نظر من یک پزشک حافظ قرآن به مراتب بهتر می تواند به جامعه و دین مبین اسلام خدمت کند.

آشنایی با قرآن و حفظ آیات این کتاب الهی، چه برکاتی در زندگی شما داشته است؟
آرامش مهمترین برکتی است که به واسطه حفظ قرآن ، به زندگی ما وارد شد، حفظ قرآن، هدفگذاری مرا در زندگی مشخص کرد و راه درست را پیش رویم قرار داد؛ همچنین به واسطه حفظ قرآن، چند نفر از دوستان و همکلاسی هایم نیز به این سمت و سو ترغیب شدند و حفظ قرآن را آغاز کردند. جا دارد از پدر و مادر عزیز و اساتید ارجمندم که مرا در این مسیر همراهی کردند و پشتیبان من بودند سپاسگزاری کنم.

الآن به عنوان یک حافظ قرآن، چه احساسی داری و حفظ قرآن چه تأثیری بر زندگی شما گذاشته است؟
مغرور نیستم چون کلام خدا هیچ وقت اجازه غرور نمی دهد اما خوشحالم به خودم افتخار میکنم خدایم را شاکرم که این افتخار را به من داده که سینه من مامن کلام او باشد یک حس خوب یک حس شاد یک حس برتر.

 

چه پیامی برای هم سن و سال های خودت دارید؟
پیام من این است که آنها هم بیایند تا در این سن که انسان حافظه ی بهتری برای حفظ کردن دارد اقدام نماید زیرا قرآن کریم برای خود و خانواده شان خیر و برکت خواهد داشت و مسلما باعث پیشرفت در درسها و تحصیلشان خواهد شد.

سخن آخر شما…؟

وظیفه ی ما این است که دروس دینی و قرآنی را یاد بگیریم و خود و دیگران را به قرآن هدایت نماییم و از خواب غفلت بیرون بیاییم ، اکنون جامعه ی ما نیاز به عالمان ربانی و حافظان قرآن دارد که در حال حاضر در جامعه ی ما بسیار کم است.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار