13456
۱۴ آذر ۱۳۹۵

ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و جامعه، مانع از کودک آزاری می شود

یک متخصص روانشناسی گفت: ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و جامعه از طریق رسانه ها و متولیان امر مانع از کودک آزاری می شود.

به گزارش کودک پرس , علیرضا آقا یوسفی با اشاره به پدیده کودک آزاری عنوان کرد: متاسفانه فقدان آگاهی و بینش اجتماعی زمینه ساز کودک آزاری است از این رو ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و جامعه از طریق رسانه ها و متولیان امر مانع از کودک آزاری می شود.

بازرس نظام روانشناسی کشور افزود: کودک آزاری یک پدیده شوم است که به جسم، روح و ذهن کودک لطمه می زند که اگر به موقع شناخته و حل نشود می تواند به راحتی آینده کودک را تحت تاثیر خود قرار داده و زمینه ساز آسیب های جدی اجتماعی برای وی شود.

وی خاطرنشان کرد: غفلت والدین و اطرافیان یکی از علل مهم در کودک آزاری است متاسفانه در خانواده های پر جمعیت که از نظر معیشتی نیز با مشکلاتی مواجه هستند پدیده کودک آزاری بیشتر دیده می شود.

آقا یوسفی بیان کرد: کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند در حقیقت خود قربانیان آسیب های اجتماعی هستند و خشم، خشونت، پرخاشگری، فقر فرهنگی، معیشتی، بی مسئولیتی والدین و فقدان عاطفه در محیط زندگی هر یک در کودک آزاری نقش دارد.

وی گفت: کودک آزاری یک بحران و یک پدیده شوم در لایه های پنهان جامعه و خانواده ها است و نشان می دهد که افراد نسبت به حقوق شهروندی اطلاعی ندارند و این ضعف رسانه ها را نشان می دهد.

بازرس نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد:مشاجره های طولانی مدت زوجین در محیط خانوادگی اگر به موقع حل نشود خود زمینه ساز کودک آزاری می شود وقتی والدین به هر دلیلی به مشاجره می پردازند آستانه صبر و تحمل در برابر فرزندان ندارند و گاه با حرکتی تلافی جویانه به کودکان لطمه می زنند.

وی تصریح کرد: شیوه های تربیتی نامناسب نیز از دیگر علل کودک آزاری است وقتی در خانواده ها این قدر سطح مطالعه پایین باشد و هر یک از اعضاء در گرفتاری های روزمره خود غوطه ور باشد دیگر مجالی برای نوازش و محبت به کودکان باقی نمی ماند و فضا برای کودک آزاری مهیا است.

این متخصص روانشناسی بیان کرد: یکی از کودک آزاری هایی که لطمه های روحی آن برای کودکان تا پایان عمر باقی می ماند و تنها با روش های پیشرفته می توان به درمان آن پرداخت کودک آزاری جنسی است که روح و روان کودک را نابود می کند.

وی در پایان تاکید کرد: ازدواج های ناخواسته و فرزند آوری های ناخواسته خود از مهم ترین علل افزایش کودک آزاری در جامعه است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار