134424
۲۵ دی ۱۳۹۶
یک آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی:

تأثیر نامطلوب اخبار منفی بر افزایش ناامیدی در روح جامعه/ «اخبار بد» موجب افزایش خشونت میان نوجوانان شده است

یک آسیب‌شناس با بیان اینکه انتشار اخبار منفی تأثیرات نامطلوبی در روح و روان جامعه و جوانان دارد، گفت: انتشار این‌گونه اخبار موجب ناامیدی، افسردگی و دلسرد شدن جوانان از آینده می‌شود.

به گزارش کودک پرس، مجید ابهری آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی با اشاره به تأثیر انتشار اخبار منفی و اثر آن در تشدید آسیب‌های اجتماعی گفت: عوامل محیطی ازجمله اخبار منفی، تأثیر مستقیمی بر شرایط روحی و روانی جامعه به ویژه جوانان دارد.

ابهری ادامه داد: انتشار کشمکش‌های سیاسی و اخبار کشت‌وکشتار موجب تزریق روحیه ناامیدی در بین جوانان شده و آنان را از آینده دلسرد می‌کند.

وی با اشاره به اثرات ناامیدی بر جوانان در پی انتشار اخبار بد تصریح کرد: افت تحصیلی، افسردگی، اضطراب، اعتیاد و خودکشی ازجمله تأثیرات انتشار اخبار منفی بر جوانان است.

این آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی افزود: چراکه بسیاری از اخبار برای نوجوانان مناسب نیست، به همین دلیل خانواده‌ها باید بر روی نوجوانان نظارت داشته باشند.

ابهری ادامه داد: رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما باید در انتشار اخبار کمال دقت را داشته تا تصاویر دلخراش و صحنه‌های کشت و کشتار تروریست‌ها بر روی جوانان تأثیر منفی نگذارد.

وی با بیان اینکه اخبار منفی و خشونت‌بار باعث افزایش خشونت میان جوانان شده است، عنوان کرد: در حال حاضر آمار درگیری در میان نوجوانان و جوانان بسیار افزایش پیدا کرده و این آمار به ویژه در دختران افزایش چشمگیری داشته است، به همین دلیل میزان آمار خشونت و درگیری در میان خانواده‌ها و بین فرزندان با والدین افزایش پیدا کرده است.

این آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در پایان با بیان اینکه تلطیف اخبار برای تمام اقشار جامعه لازم است افزود: این امر هم برای بزرگسالان و هم جوانان ضروری است، بعلاوه موجب کاهش خشونت و افسردگی در میان جوانان می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار