134396
۲۴ دی ۱۳۹۶

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تربت‌جام

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام از برگزاری پانزدهمین دوره از جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تربت‌جام در دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره در ۵ گروه سنی کودک و نوجوان و در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام حسین محمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: خانه قرآن شهری امین وحی به‌عنوان مجری طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تربت‌جام انتخاب‌ شده و دبیرخانه این جشنواره در این خانه قرآن مستقر است.
وی، برگزاری این جشنواره را در پنج رده سنی اعلام کرد و افزود: گروه سنی پیش‌دبستانی ـ سنین ۵ و ۶ سال ـ در دو رشته حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی رقابت خواهند کرد. در دومین گروه سنی، دوره اول دبستان با سنین ۷، ۸ و ۹ سال در دو رشته حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرانی پیش‌بینی‌شده است.

محمدی، دوره دوم ابتدایی با سنین ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال را سومین گروه سنی معرفی کرد و حفظ ۳۰ سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرآنی را از رشته‌های این گروه اعلام کرد و گفت: چهارمین گروه سنی مربوط به دوره اول متوسطه می‌شود که با سنین ۱۳، ۱۴ و ۱۵ سال در پنج رشته قرائت(ترتیل)، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم نیمه دوم جزء سی‌ام قرآن کریم، همخوانی قرآن و تواشیح و خوشنویسی سوره مبارکه قدر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی، دوره دوم متوسطه با سنین ۱۶، ۱۷ و ۱۸ سال در رشته‌های ترتیل، حفظ جزء‌های ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم جزء سی‌ام قرآن کریم، همخوانی قرآن و تواشیح، خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مقاله‌نویسی با مضامین قرآنی را پنجمین گروه سنی این جشنواره اعلام کرد و افزود: این گروه‌ها در دو بخش دختران و پسران رقابت خواهند کرد.
کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی تربت‌جام افزود: این جشنواره توسط ۱۰ تن از اساتید و کارشناسان مجرب قرآنی داوری و در هر گروه سنی و رشته نفرات برتر انتخاب و تجلیل خواهند شد.

وی افزود: فراخوان و فرم‌های ثبت‌نام این دوره از جشنواره از طریق آموزش‌وپرورش و بهزیستی در بین مدارس و مهدکودک‌ها توزیع‌ شده است.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام به پیشینه و اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: سازمان دارالقرآن الکریم به‌منظور شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی استعداد‌های قرآنی آحاد مختلف مردم، به‌ویژه در سنین کودکان و نوجوانان و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در جامعه، طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را از سال ۸۲ در سراسر کشور برگزار کرده است.

وی افزود: این طرح در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ با توجه به اهمیت خاصی که در مناطق ویژه حاکم بود تنها در استان‌های سیزده‌گانه ویژه برگزار شد اما در سال ۹۵ این جشنواره با استفاده از منابع انسانی و همیاری ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در اغلب استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام در ادامه به اجرای طرح قرآنی مائده در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های قرآنی این ایام در تربت‌جام، مسابقه حفظ، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه فرقان در قالب طرح قرآنی مائده خواهد بود که در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه این طرح برای افراد بالای ۱۲ سال پیش‌بینی‌ شده است، به برگزاری این طرح با حضور بیش از ۷۰۰ نفر در سال گذشته اشاره کرد.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار