134389
۲۴ دی ۱۳۹۶

وجود ۵۰۰ کودک کار و خیابانی در استان کرمانشاه/ لزوم چاره‌اندیشی

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از وجود کودک ۵۰۰ کودک خیابانی و کار در استان خبر داد و بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود در استان تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس، محمد حسین صادقی در نشست هم اندیشی مسئولین هسته های مردمی که در محل دادسرای عمومی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: یکی از وظایف دادستان حفظ حقوق عمومی است که یکی از دغدغه های جدی حوزه قضایی محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه یکی از شاخص های حفظ حقوق عمومی را در محیط زیست عنوان کرد و افزود: باید اولویت های استان را ببینیم و نسبت به آن روند جدی تری را دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۶۶ آیین دادرسی کیفری باب جدیدی را باز شده که طی آن به سازمانهای مردم نهاد اجازه طرح شکایت را داده و حتی می توانند در جلسات شرکت کنند و خواهان رسیدگی شوند.

صادقی در زمینه حمایت از اطفال و جلوگیری از کودک آزاری نیز گفت: این بحث در حال حاضر یکی از حساسیت های افکار عمومی است و خواهان پیگیری این روند هستند.

 

وی یادآور شد: طی سال گذشته در استان کرمانشاه ۳ تا ۴ مورد از کودک آزاری داشتیم که پیگیری شد و نسبت به این عمل سمن های مردم نهاد می توانند به عنوان یکی از جرایم پنهان، مطالبه گری داشته باشند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه نباید همه آسیب های اجتماعی را به ابزار کیفری سپرد، ابراز داشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و محیط زیست در استان با آموزش های لازم و فرهنگ سازی بین جامعه قابل کنترل است.

وی افزود: سمن ها و گروههای مردم نهاد باید حس مسئولیت پذیری را در جامعه تقویت کنند و نسبت به محیط پیرامون از محیط زیست گرفته تا محیط اجتماعی بی تفاوت نباشند و این حساسیت را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

 

صادقی امر به معروف و نهی از منکر را از مصادیق بارز حس مسئولیت پذیری در جامعه دانست و گفت: باید در جامعه قانون پذیری را ترویج کنیم تا هر کس حد و مرز خود و دیگران را بشناسد.

وی با اشاره به ماجرای قتل روز جمعه در آرامستان کرمانشاه ابراز داشت: این قتل ناشی از عدم رعایت حق دیگران در جایی که فرزندان مقتولی از حق خود گذشتند، است و دیگران بدون توجه و رعایت حق آنها اقدام به این عمل ناپسند کردند.

صادقی تصریح کرد: استفاده ابزاری کردن از ظرفیت گروههای مردم نهاد جفاست و سمن ها باید برای تحقق اهداف خارج از اساسنامه اقدام نکنند.

 

وی اظهار داشت: در حوزه محیط زیست دغدغه های زیادی وجود دارد که متاسفانه در برخی موارد از جمله دفن پسماندهای بیمارستان ها، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر و … خوب کار نشده است.

این مسئول، دغدغه های آسیب های اجتماعی را بیش از محیط زیست دانست و گفت: در کرمانشاه این حوزه نیاز به اهتمام جدی دارد و در این خصوص باید چاره اندیشی شود.

صادقی بیان داشت: اگر در حوزه آسیب های اجتماعی رسیدگی لازم نشود آثار سوء آن در آینده گریبان جامعه را خواهد گرفت.

 

دادستان استان کرمانشاه در ادامه گریزی به وضعیت نامناسب کودکان کار و خیابانی در استان زد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کودک کار و خیابانی در کرمانشاه وجود دارد که برای اصلاح این وضعیت باید همت کنیم تا به صورت جدی ریشه کن شود نه اینکه مدتی در بهزیستی نگهداری شوند و پس از مدتی دوباره به روال گذشته برگردند.

به گفته این مقام قضایی عدم رسیدگی به کودکان کار و خیابانی می تواند در آینده بزهکارانی از آنها به وجود بیاورد که امنیت جامعه را تهدید کند.

صادقی ابراز داشت: بسیاری از مجازاتهایی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست وجود دارد بازدارندگی کافی برای اجتناب مرتکب از تکرار رفتار مجرمانه و تنبه سایرین از عدم ارتکاب جرم را ندارند.

وی تصریح کرد: یکی از راههای جلوگیری از این امر این است که نمایندگان مجلس برای قسمت هایی که لازم است با تشدید مجازات تدبیری بیندیشند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار