134348
۲۴ دی ۱۳۹۶
در گفتگو با رونشناس بالینی مطرح شد؛

بایدها و نبایدها بازی کودکان/ پدر و مادرها تا کجا صبر پیشه کنند؟

کاظمی ظهار داشت: بازی یک روش طبیعی یادگیری است. کودک از راه بازی تجربه و آزمایش می‌کند. نتیجه می‌گیرد و می آموزد بازی قدرت ابداع و ابتکار و تمرکز رادر کودک می‌پروراند و او را درکشف رابطه میان اشیاء و آنچه پیرامون اوست یاری می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، سپیده کاظمی روان شناس بالینی در خصوص اهمیت بازی در رشد و تکامل کودکان اظهار داشت: بازی یک روش طبیعی یادگیری است . کودک از راه بازی تجربه و آزمایش می کند. نتیجه می گیرد و می آموزد بازی قدرت ابداع و ابتکار و تمرکز رادر کودک می پروراند و او را درکشف رابطه میان اشیاء و آنچه پیرامون اوست یاری می دهد.

وی ادامه داد: گاهی شلختگی و کثیف کاری کودکان در بازی هایی مانند بازی با شن و ماسه، رنگی کردن دستان حین نقاشی والدین را دچار آشفتگی و عصبانیت می کند. تا جایی که والدین سعی می کنند کودکان خود را از این نوع بازی ها نهی کنند. این در حالی است که کودکانی که با امر ونهی کمتری در این نوع بازی ها مواجه می شوند قدرت یادگیری وهوش بهتری دارند.

کاظمی بیان کرد:کودکان در بازیهای گروهی مقررات و معیارهای اجتماعی مانند حس همکاری ,رعایت نوبت و …. را می آموزند واز طریق همین بازی ها احساسات خود را بیان می کند , استعدادهایشان شکوفا می گردد و ترس هایش ظاهر می شود .

این روان شناس بالینی در پایان گفت: ما از طریق بازی می توانیم به نکات مثبت و منفی شخصیت کودکان پی برییم و همچنین مشکلاتشان رابشناسیم و سپس درجهت درمان و اصلاح مشکلات رفتاری آنها اقدام کنیم.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار