134306
۲۴ دی ۱۳۹۶
در گفتگو با یک روانشناس تربیتی مطرح شد؛

با افشای رازهای خانه توسط کودکان چه کنیم؟

وثوقی درباره ی شکل دهی راز داری در کودکان با اشاره با رفتار صحیح پدر و مادرها در این خصوص اظهار داشت: اگر مطالبی که کودک در جمع مطرح می‌کند، کم اهمیت یا بی‌اهمیت است؛ برای مثال وقتی می‌گوید: «شام چی خورده‌ایم یا دیروز کجا رفته‌ایم و…» هیچ واکنشی نشان ندهید.

به گزارش کودک پرس ، کودکم راز داری نمی داند، صحبت های من و پدرش و هر آنچه را که در خانه اتفاق می افتد در محیط بیرون باز گو می کند این مشکل احتمالا دارد در زندگی شما هم پیش بیاید، بسیاری از کودکان هنوز راز داری و حفظ اسرار خانواده را یاد نگرفته اند و این مسله می تواند تبعات زیادی برای خانواده ی آن ها به همراه داشته باشد.

در خصوص اینکه راه چاره چیست ؟ و چطور باید با بچه ای که خبرچینی می کند و اسرار محرمانه خانواده را در جمع دیگران بازگو می کند رفتار کرد با خانم زهرا وثوقی روان شناس تربیتی به گفت وگو نشستیم.

وثوقی درباره ی شکل دهی راز داری در کودکان با اشاره با رفتار صحیح پدر و مادر ها در این خصوص اظهار داشت: اگر مطالبی که کودک در جمع مطرح می‌کند، کم اهمیت یا بی‌اهمیت است؛ برای مثال وقتی می‌گوید: «شام چی خورده‌ایم یا دیروز کجا رفته‌ایم و…» هیچ واکنشی نشان ندهید.

 

وی افزود: اگرکودک شما مسائل مهم زندگیتان را در جمع بیان می‌کند یکی از دلایل مهم آن، این است که خودتان در حضور همسر یا بستگانتان همین کار را می‌کنید، بدون اینکه متوجه باشید دختر و یا پسر شما با وجود اینکه مشغول بازی است، صحبت‌های شما را می‌شنود. سعی کنید الگوی خوبی باشید و مسائل و رازهای خانوادگی را با دیگران مطرح نکنید، اگر هم این کار را انجام می‌دهید حداقل زمانی که او مدرسه است و درخانه حضور ندارد با دیگران صحبت کنید.

این روان شناس تربیتی ادامه داد: وقتی کودک رازهای خانواده را مطرح می‌کند واکنش شدید نشان ندهید بلکه او را از جمع بیرون ببرید و او را از نظر خودتان مطلع کنید.به هیچ وجه از عصبانیت و تنبه در جمع استفاده نکنید.

وثوقی خاطر نشان کرد: به دیگران بسپارید که وقتی کودک شما از مسائل زندگیتان صحبت می‌کند، هیچ واکنشی نشان ندهند و کاملا بی‌تفاوت باشند.
این روان شناس در پایان اظهار داشت: باید هدف کودک را از افشای راز های خانواده مشخص کنید، اگر کودک شما با این کار به دنبال جلب توجه است سعی کنید توجه کافی به فرزندتان داشته باشید تا وی به خاطر جلب توجه دست به این کارها نزند.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار