موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
134220
۲۴ دی ۱۳۹۶
اصغر مسعودی عنوان کرد؛

تئاتر کودک و نوجوان بهترین راه انتقال الگوهای ایران-اسلامی به کودکان

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس سرمایه‌گذاری بر تئاتر کودک و نوجوان را بهترین راه برای انتقال الگوهای ایرانی-اسلامی به کودکان دانست.

به گزارش کودک پرس ، اصغر مسعودی با انتقاد از وضعیت تئا‌تر کودک و نوجوانان در کشور، گفت: با توسعه تئا‌تر کودک و نوجوان می‌توان آینده فرهنگی کشور را به نحو کارشناسانه‌ای رقم زد بنابراین نباید دراین راستا کوتاهی کرد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از  قهرمانانی که امروز به کودکان معرفی می‌شوند در شرایطی با فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی ما فاصله بسیار دارند که ما خود از نظر محتوای فرهنگی بسیار غنی هستیم اما از این غنای فرهنگی ناب کشورمان به نحو مطلوب برای تربیت کودکانمان بهره نمی‌بریم.

 

وی ادامه داد: تربیت کودکان در اسلام دارای اهمیت ویژه و خاصی است زیرا تربیت افراد در سنین و نونهالی شکل می‌گیرد و از همین رو ارائه الگوی خاص برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین باتوجه به اینکه کودکان ما دارای سطح فکری بالا هستند برای درک مفاهیم فرهنگی در این  زمینه باید الگو مناسبی در  نظر گرفته شود.

مسعودی با بیان اینکه جلوگیری از شبیخون فرهنگی فضای مجازی با نگاه ویژه به تئا‌تر کودک امکان پذیراست، گفت: انتقال الگوی‌های ایرانی-  اسلامی به کودکان نیازمند نگاه مدبرانه است.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد: سرمایه‌گذاری بر روی تئا‌تر کودک و نوجوانان می‌تواند بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای کودکان ما تلقی شود و از همین رو در بسیاری از کشورها برای انتقال فرهنگ کشورشان نگاه ویژه به ابزارهای فرهنگی همچون تئا‌تر کودکان دارند تا بتوان مفاهیم فرهنگی را در اعماق ذهن کودکان بگنجانند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار