موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
134213
۲۴ دی ۱۳۹۶

«مثل عابس» و «فرزند عمار» برای چاپ آماده می‌شوند

دو کتاب «مثل عابس» و «فرزند عمار» شامل سرگذشت نامه‌های دو شهید از فرماندهان لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(صلی‌الله علیه و آله و سلم) به زودی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر می‌شود.

به گزارش کودک پرس، نشر ۲۷ بعثت وابسته به لشگر ۲۷ محمدرسول الله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به زودی دو کتاب دیگر از تاریخ و مستندات مربوط به فرماندهان این لشگر را منتشر و راهی بازار نشر خواهد کرد.

یکی از این کتاب‌ها، «مثل عابس» نام دارد و سرگذشت نامه شهید حمید حاج ملاحسین یکی از فرماندهان گردان حیبب بن مظاهر این لشگر را شامل می‌شود که به قلم مریم سادات زکریایی نوشته شده است.

شهید حاج ملاحسین به خاطر شخصیت شجاع و سر نترسش بین دوستان و رزمندگان معروف بوده است. درباره این شهید نقل می‌شود که هنگامی‌ که نیروهای رزمنده در مقاطعی متوقف شده که دل و جرات پیشروی نداشته اند، یا به اصطلاح کُپ می‌کرده اند، او می‌ایستاده و شروع به قدم زدن در دید دشمن می‌کرده است.

این شهید فرمانده گروهان عابس از گردان حبیب لشگر ۲۷ هم بوده و علت نام انتخاب «مثل عابس» برای این کتاب هم این فرماندهی و هم شخصیت نترس اوست که با یکی از شهدای کربلا به نام عابس شباهت دارد.

 

کتاب دیگر هم «فرزند عمار» نام دارد که سرگذشت نامه شهید بهرام (محمد) تندسته را در بر می‌گیرد. این شهید فرمانده گردان عمار لشگر مذکور بوده که در عملیات والفجر یک به شهادت می‌رسد.

کتاب مربوط به این شهید به قلم شمسا سبزیان نوشته شده است. شهید تندسته از محافظان جماران و از جمله پاسدارانی بوده که هنگام سخنرانی امام خمینی (ره) پایین سکوی سخنرانی ایشان می‌ایستاده است. خاطره مربوط به نام این شهید، به زمانی اختصاص دارد که یک روز امام خمینی (ره) وی را در جماران دیده و نامش را می‌پرسد. او خود را بهرام تندسته معرفی می‌کند و امام (ره) به او می‌گویند محمد اسم برازنده ای برای شماست. از آن به بعد، این شخصیت بین دوستانش به نام محمد معروف می‌شود.

شهید تندسته که از نیروهای گردان‌های سپاه تهران بوده، پس از مدتی به مناطق جنگی اعزام می‌شود و در عملیات والفجر یک شهید می‌شود.

 

کتاب مربوط به این شهید نیز در حال حاضر مراحل آماده سازی را طی می‌کند.

دو کتاب یاد شده در مرحله نهایی صفحه بندی و تصویب طرح جلد هستند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار