133984
۲۳ دی ۱۳۹۶

مادران نوجوان در نيكاراگوئه

آمار بالاي خشونت جنسی و فيزيكی عليه زنان و دختران در كشور نيكاراگوئه موضوع مستند «كودكان مادر» است.

به گزارش کودک پرس ، كشور نيكاراگوئه به علت آمار پايين جرم و جنايت در بين ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين، به عنوان كشوري امن به حساب مي آيد اما اين كشور داستان غم انگيز ديگري را در خود پنهان كرده است و آن هم آمار بالاي خشونت جنسي و فيزيكي عليه زنان و دختران است.

مستند «كودكان مادر» داستان دختران نوجوان اهل نيكاراگوئه را بازگو مي كند كه با وجود سن اندك، به علت فقر و يا خشونت هاي جنسي، به ناچار باردار مي شوند و مشكلات فراواني را بايد تحمل كنند.

بنا بر گزارشي كه در اين مستند به آن استناد مي شود، طبق آمار صندوق جمعيت سازمانِ ملل متحد، نيكاراگوئه داراي رتبه اول آمار بالاي بارداري در بين نوجوانان آمريكاي لاتين با نرخي برابر 109 زايمان در بين 1000 زن با ميانگين سني 15 تا 19 سال  است. در ادامه، مستند به شرايط بعد از بارداري اين دختران نوجوان مي پردازد كه درگير چه مشكلات ناخواسته اي خواهند شد. وضعيت زندگي اين دختران پس از اين مسئله دستخوش تغييرات زيادي مي شود. ميزان ترك تحصيل اين دختران به خاطر فقر و لزوم يافتن شغلي براي امرار معاش خود و فرزندشان بالاست.

طبق گزارشي كه در اين مستند به آن پرداخته مي شود، بر اساس تحقيقات بنياد توسعه اقتصادي و اجتماعي نيكاراگوئه، هزينه كل نوجوانان باردار در اين كشور حدود 5.1 ميليون دلار در سال است و بايد در نظر داشت كه زايمانِ دختران نوجوان حدود 25 درصد از كل زايمان هاي سالانه اين كشور محسوب مي شود.

مستند «كودكان مادر» به تهيه كنندگي كيمبرلي آرمنگل در مدت زمان 25 دقيقه، آماده پخش از هيسپان تي وي در روز يكشنبه ساعت 7:30 به وقت تهران است و ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار