13398
۱۳ آذر ۱۳۹۵

آموزشگاه‌های علمی لذت زندگی کردن را از بچه‌ها گرفته‌اند

سفیر کودکان در ایران گفت: متأسفانه آموزشگاه‌های علمی و کنکور نمی‌گذارند بچه‌ها از زندگی خود لذت ببرند و تنها بچه‌ها معطوف به درس خواندن شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی رحمان‌دوست در همایش پیشگیری از سوء رفتار با کودک اظهار داشت: اگر خانواده‌ها به درستی با کودکان خود رفتار کنند بحث کودک‌آزاری در جامعه کم اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بسیاری از خانواده‌ها متأسفانه فکر می‌کنند نیاز کودکان داشتن لباس مارک‌دار و رفتن به مهد کودک و یاد گرفتن چند شعر است و در منزل کمتر محبتی به آن‌ها می‌شود.

سفیر کودکان در ایران با بیان اینکه پوشیدن لباس مارک‌دار و یاد گرفتن شعر جزء افتخارات برخی از خانواده‌ها است، افزود: مهم‌ترین راه برای پیشگیری از سوء رفتار با کودک اعتماد به نفس دادن به کودکان است.

رحمان دوست تصریح کرد: به کودکان خود کمک کنیم اعتماد به نفس داشته باشند و دارای خلاقیت باشند و تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسند.

وی ادامه داد: متأسفانه تمام مشکلات ما این است که هر کدام خود را «من» می‌دانند، کودکان باید بدانند من با دیگری تفاوت و شباهت‌هایی دارم این کودکان باید سایه پدر و مادر را بر سر خود احساس کنند.

سفیر کودکان در ایران با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را بر مبنای فطرت قرار داده است، خاطرنشان کرد: این مربیان و والدین گاهی ذهن کودکان را به سمت دیگری می‌برند، والدین نیاز نیست به کودکان خداپرستی یاد بدهند این کودک خودش خداپرست است.

رحمان دوست اظهار کرد: اگر به کودکان چیزی یاد ندهیم غیر از اینکه آن‌ها را بخندانیم و دستان آن‌ها را با محبت بفشاریم سبب می‌شود قدرت پیشگیری در این کودکان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه معلمان و مربیان مهدکودک‌ها استرس‌های کمتری و عمر بالایی را دارند، افزود: باید کودکان را سیراب محبت و عاطفه کنید تا در ادامه به علت کمبود عاطفی مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

نویسنده و شاعر نامدار ایران عنوان کرد: بسیاری از آموزش‌هایی که بهزیستی از طریق مهد کودک‌ها به کودکان یاد می‌دهد از سن آن‌ها بیشتر است، بگذارید کودکان بچگی کنند و والدین مانند خودشان با آن‌ها بازی کنید.

رحمان دوست سوء استفاده از کودکان را به دو دلیل عدم آگاهی و کمبود محبت دانست و گفت: اگر والدین به کودکان محبت کنند دیگر نیاز نیست کلمه‌ای را چند بار برای آن‌ها تکرار کنید بلکه با یکبار تکرار شدن کودکان می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دینی را با زبان کودکان به آن‌ها یاد بدهید، اذعان داشت: متأسفانه این آموزشگاه‌های علمی و کنکور نمی‌گذارند بچه‌ها از زندگی خود لذت ببرند و تنها بچه‌ها معطوف به درس خواندن شده‌اند، معلمان و دانش‌آموزان باید بدانند درس خواندن و داشتن ریاست بخشی از زندگی آن‌ها است و بنابراین حق ندارید در خانواده خود بد رفتاری کنید به دلیل اینکه ریاست و مدیر هستید.

سفیر کودکان در ایران بیان کرد: باید گاهی در وسط شادمانی و محبت کردن اطلاعات لازم را درباره رفتارات نامناسب جنسی و توهین و تحقیر به آن‌ها بدهیم.

 

 

 

 

 

منبع:      خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار