133954
۲۳ دی ۱۳۹۶

رقابت‌های کشتی آزاد روستاییان نوجوان کشور با قهرمانی همدان در سریش آباد به کار خود پایان داد

با قهرمانی تیم همدان و نایب قهرمانی کشتی‌گیران سریش آبادی پرونده این دوره از رقابت‌های کشتی آزاد روستاییان نوجوان سراسر کشور بسته شد.

به گزارش کودک پرس ، رقابت های کشتی آزاد روستاییان نوجوان سراسر کشور با قهرمانی تیم همدان به کار خود در سریش آباد پایان داد.

در این رقابت ها که با حضور 150 کشتی گیر از 15 تیم سراسر کشور در سریش آباد به مدت 2 روز در سالن هزار و 200 نفره این شهر برگزار شد کشتی گیران کردستانی در قالب تیم سریش آباد به مقام دوم دست یافتند.

بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات ورزشکاران شرکت کننده در اوزان 45، 48، 51، 55، 61، 65، 71، 80، 92 و 110 کیلوگرم به رقابت پرداختند که در پایان محمدحسین نوروزیان، هادی شرفبیانی و امیرحسین هراتی در قالب تیم الف کردستان سه نشان طلای این رقابت ها را از ان خود کردند و امیر حسین دده جانی مدال نقره را بر گردن آویخت.

همچنین در این رقابت ها نیما فیروزی و شایان حسامی نیز در ترکیب تیم اول استان به مدال برنز دست یافتند.

در نتیجه تیمی این رقابت ها همدان با 86 امتیاز و با کسب مدال های امیرحسین عبدی راد، عباس جهانی و مهدی حاجی لویی ۳ نشان طلا، ابوالفضل قراگوزلو، محمدمهدی اصغری، علی اسدی و مهدی خزایی ۴ نشان نقره و امیرمحمد گماریان و فردین طالبی ۲ نشان برنز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم های کردستان الف و اصفهان به ترتیب با 67 و 65 امتیاز عناوین دوم و سوم را از ان خود کردند.

محمدرسول کلهر رئیس دپارتمان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور در جریان برگزاری این رقابت ها و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهر سریش آباد از پتانسیل بالایی برای میزبانی رقابت های کشوری برخوردار است اظهار داشت: میزبانی مناسب و حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه شهر سریش آباد نشان دهنده شور و علاقه مردمان این دیار به رشته ورزشی کشتی و ظرفیت بالای این شهر برای میزبانی رقابت های کشوری است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه یک هزار و 150 خانه ورزش روستایی در کشور احداث می شود، افزود: با سرمایه گذاری و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر تا پایان برنامه ششم توسعه یک هزار و 150 خانه ورزش روستایی در کشور احداث خواهد شد.

کلهر خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 450 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف کشور ساخته شده است

به گفته وی ایجاد چنین خانه هایی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان در روستاها و کشاندن آنها به انجام فعالیت های ورزشی متناسب خواهد داشت.

وی با اشاره به تدوین اطلس بازی های بومی محلی گفت: این اطلس، یادگاری برای نسل های بعدی و دستورالعملی برای برگزاری مسابقات ملی در کشور خواهد بود

کلهر ادامه داد: 30 بازی بومی و محلی در کشور دارای آیین نامه و قوانین و مقررات است و این بازی ها در صورت شناسایی درست و اختصاص اعتبار مناسب به آن، می توانند فرهنگ کشور را از شبیخون فرهنگی محافظت کنند.

 

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار