133945
۲۳ دی ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری عنوان شد:

۹۴۰هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان چهار‌محال و بختیاری با اشاره به تجهیز و جذب ۴۰ کتابدار جدید در کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت دو بخش کودک و نوجوان و دفاع مقدس را از برنامه‌های جدید اداره کل اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد خليل‌مقدم، مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان چهار‌محال و بختیاری با اشاره به فعالیت 64 کتابخانه عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان شامل 13 کتابخانه مشارکتی و 52 کتابخانه نهادی است که از این تعداد 13 کتابخانه نهادی، بخشی و روستایی در دولت یازدهم افتتاح شده است.

به گفته این مقام مسئول، کتابخانه‌های عمومی استان چهار محال و بختیاری، بیش از 940 هزار جلد کتاب و 38 هزار عضو دارد. برگزاری  620 نشست کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی،‌ تقویت جایگاه کانون‌های ادبی و رونمایی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از دیگر اقدامات اداره کل است.

خلیل‌مقدم با اشاره به نوسازی 54 درصد کتابخانه‌های عمومی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: نوسازی کتابخانه‌ها با بودجه نهادی و دارایی‌های استان انجام و 97 درصد مشکلات گرمایشی و سرمایشی کتابخانه‌ها برطرف شده است؛ علاوه براین دو بخش ویژه کودک و نوجوان و دفاع مقدس نیز به کتابخانه‌های عمومی با تجهیز منابع و امکانات  به کتابخانه‌های عمومی افزوده است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان چهار‌محال و بختیاری جذب 40 کتابدار جدید برای کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر اقدامات اداره کل در دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: مشارکت 24 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی استان است که افزایش 100 درصدی را نسبت به دوره نخست نشان می‌دهد.

خليل‌مقدم درباره فعالیت مجمع خیرین کتابخانه‌‌ساز گفت: مجمع خیرین کتابخانه‌‌سازی در حالی در استان‌های کشور ایجاد شده که اولویت اصلی خیرین ساخت بیمارستان،‌ مدرسه و درمانگاه است؛ با این حال جلب مشارکت خیرین از برنامه‌های اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی است و تا به حال نیز خیرین با اهدا زمین و تجهیز کتابخانه به این موضوع توجه نشان داده‌اند.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار