13388
۱۳ آذر ۱۳۹۵

برگزاری کلاسهای آموزشی فرهنگ ایمنی در سمنان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از برگزاری بیش از 12 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی فرهنگ ایمنی طی یک ماه اخیر در سمنان خبر داد.

به گزارش کودک پرس،آ  سعید اسمعیل‌پور اظهار کرد: در یک ماه گذشته 12 هزار و 223  نفر ساعت آموزش‌های آتش‌نشانی با هدف ترویج فرهنگ ایمنی در مرکز استان برگزار شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز تک تک افراد جامعه به آموزش‌های آتش‌نشانی در جهت مواجه با خطرات و حوادث و به منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی و امدادگران و آتش‌نشانان، دوره‌های آموزشی مختلفی در سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول از این آموزش‌های برگزار شده 11هزار و 436 نفر ساعت مربوط به دوره اطفاء حریق مقدماتی برای مدارس سطح شهر سمنان در مقاطع مختلف متوسطه ، 195 نفر ساعت بازدید و ارائه آموزش نونهالان و کودکان پیش دبستانی و مهدهای کودک، 432 نفر ساعت برگزاری آموزش اطفا حریق تخصصی برای آتش‌نشانان داوطلب و 160 نفر ساعت مربوط به کارخانجات و شرکت‌ها بوده است.

وي ضمن اعلام آمادگي این سازمان جهت ارائه آموزش هاي ايمني، از همه شهروندان درخواست کرد جهت اطلاع از زمان‌بندي دوره‌هاي آموزشي با اداره اموزش سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سمنان از وقوع 86 مورد حادثه و حریق در آبان ماه خبر داد و گفت: آبان ماه امسال 38مورد آتش‌سوزي و 48 مورد عملیات امداد و نجات در اين شهرستان به‌وقوع پيوسته است.

اسمعیل‌پور افزود: در آبان ماه سال 95 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان حدودا به  2116 تماس که با سامانه 125 حاصل شده، پاسخ داده که این تماس‌ها در مجموع به 34 ساعت و 15 دقیقه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

وی از پوشش 38مورد آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانان سمنانی در این ماه خبر داد و تصریح کرد: بي‌احتياطي و نقص فنی خودرو به ترتیب بیشترین عامل این حوادث بودند.

اسمعیل‌پور خاطرنشان كرد: ماموران آتش‌نشاني شهرستان سمنان در اين ماه در 48 مورد حادثه جداگانه شامل باز نجات افراد محبوسی، گیر کردن حلقه یا انگشتر ،تصادف و واژگونی خودرو ، آسانسور و  …شركت داشته که بیشترین این حوادث با 29 مورد مربوط به محبوس شدن در آسانسور بوده است.

 

 

 

 

منبع:     ایسنا-سمنان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار