133756
۲۱ دی ۱۳۹۶
آخرین جزئیات پرونده گروگان‌گیری یک نوجوان ١۶ ساله در مشهد تشریح شد؛

راز‌گشایی از آدم‌ربایی عجیب

افرادی که در اقدامی عجیب یک نوجوان ١۶ ساله را در مشهد ربوده بودند، با خانواده این نوجوان تماس گرفتند و به‌جای تقاضای دریافت پول، خواسته عجیبی مطرح کردند.

به گزارش کودک پرس ، پسر نوجوان برای رفتن به کتابخانه، از منزل خارج شد و دیگر از او خبری نشد. پدر و مادرش که از غیبت طولانی فرزندشان نگران شده بودند، خود را به کتابخانه رساندند؛ اما طبق صحبت‌های مسئولان این کتابخانه، مشخص شد که این پسر نوجوان اصلا به کتابخانه نرفته است. والدین او که نگران فرزندشان بودند، بلافاصله خود را به کلانتری هفت‌ تیر مشهد رساندند و موضوع مفقود شدن پسرشان را اعلام کردند.

با توجه به حساسیت موضوع، جزئیات این موضوع بلافاصله به سردار کریمی، فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی اعلام شد و طبق دستورات تخصصی صادر شده، سرکلانتری چهارم پلیس مشهد، مأموریت یافت پرونده را به‌صورت ویژه و فوری پیگیری کند.

تیمی از مأموران کلانتری هفت‌تیر مشهد، مأمور رسیدگی به این پرونده شدند؛ پرونده‌ای که هیچ نشان و سرنخی در آن وجود نداشت. مأموران در تحقیقات اولیه از والدین خواستند تا اگر به افرادی مشکوک هستند یا با کسی مشکل خاصی دارند که ربوده شدن فرزندشان را از سوی آن‌ها محتمل می‌کند، اعلام کنند. اما این خانواده به هیچ فردی مظنون نبودند و هیچ اختلافی نیز با دیگران نداشتند.

مأموران که نتوانسته بودند از اظهارات خانواده این نوجوان مفقود شده به سرنخی برسند، تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند. تحقیقات، مأموران را به سرنخ مهمی رساند و مشخص شد که در همان ساعت مفقود شدن این نوجوان، سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید فردی را مقابل بوستان پیچک مشهد به‌زور سوار خودرو کرده‌ و گریخته‌اند.

 

پیگیری فرضیه آدم‌ربایی

این سرنخ مهم فرضیه آدم‌ربایی را پیش روی مأموران گشود و آن‌ها اقداماتی گسترده را برای شناسایی سرنشینان این خودروی پراید سفیدرنگ آغاز کردند. مأموران درحال کنار هم چیدن سرنخ‌های به دست آمده بودند که تماس ناشناسی بر روی تلفن همراه پدر این نوجوان نمایان شد.
مأموران از پدر این نوجوان خواستند تا به تلفنش پاسخ بدهد، شاید که آدم‌ربایان پشت خط باشند. این مرد ۵٢ ساله به تلفنش پاسخ داد و مشخص شد که حدس مأموران صحیح بوده و آدم‌ربایان برای درخواست‌های‌شان از خانواده این نوجوان، با آن‌ها تماس گرفته‌اند.

 

درخواست عجیب آدم‌ربایان

مرد میانسال با توجه به آموزش‌هایی که مأموران به او داده بودند، با این فرد هم‌کلام شد و آدم‌ربا که صدایی بچه‌گانه داشت در درخواستی عجیب، به پدر این نوجوان گفت: ما دلمان‌ می‌خواهد که مهدی (پسر ربوده شده) را پیش خودمان نگه‌داریم و شما هم هرکاری می‌خواهید بکنید.
بعد از این تماس کوتاه که در آن آدم‌ربایان تقاضای پول نکردند و حتی مشخص نشد انگیزه متهمان از این آدم‌ربایی چه بوده است، تشنج در فضای خانه این نوجوان بیشتر شد و دلهره و بی‌قراری مادر مهدی به دیگران نیز سرایت کرد.

 

شناسایی یکی از متهمان

مأموران پیش از آنکه این فرد با خانواده مهدی تماس بگیرد، با توجه به سرنخ‌های موجود و اطلاعات گسترده میدانی به فردی ٢١ ساله مشکوک شده بودند و با راهنمایی شهروندانی که شاهد گروگان‌گیری بودند، توانستند چهره فرضی متهم را ترسیم کنند. پس از این تماس، پلیس از دست داشتن متهم شناسایی شده در این پرونده، اطمینان حاصل کرد.
این چهره فرضی در اختیار تیم‌های گشتی پلیس مشهد قرار گرفت و تیم تجسس کلانتری هفت‌تیر توانست محدوده تردد و محل زندگی این متهم را شناسایی کند. هنوز چند ساعت از آغاز ماجرای آدم‌ربایی نگذشته بود که مأموران محل اختفای متهم را که جوانی ٢١ ساله بود، شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضایی برای دستگیری متهم، عملیات غافلگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته اند.

 

دستگیری نخستین متهم

مأموران دایره تجسس کلانتری هفت‌ تیر در اقدام غافلگیرانه خود، متهم شناسایی شده را در مخفیگاهش دستگیر کرده و به کلانتری منتقل کردند. این پسر جوان که شوکه شده بود و فکر نمی‌کرد به این راحتی دستگیر شود، در نخستین مراحل بازجویی سه همدست دیگرش را هم معرفی کرد و محل اختفای آن‌ها را که یک پاتوق معتادان پرخطر بود، معرفی نمود.
مأموران پس از دریافت این اطلاعات، بلافاصله پس از هماهنگی‌های لازم، عملیاتی گسترده را برای دستگیری سایر متهمان آغاز کردند و پاتوق این افراد را شناسایی کردند.

 

آزادی نوجوان ربوده شده

افسران باتجربه کلانتری هفت‌ تیر با شناسایی پاتوقی که متهم ٢١ ساله آدرس آن را داده بود، این محل را که در واقع مکان تجمع معتادان کارتن‌خواب و تزریقی بود، محاصره کردند و با دریافت دستورات قضایی برای دستگیری متهمان به این مکان یورش بردند.

مأموران موفق شدند سه متهم ١٧، ٢٢ و ۴٠ ساله را که در پاتوق معتادان پرخطر حضور داشتند، دستگیر کنند و در ادامه عملیات، مهدی، نوجوان ١۶ساله ربوده شده که در این مخفیگاه نگهداری می‌شد، از چنگ آدم‌ربایان رها شده و صحیح و سالم به خانواده‌اش تحویل داده شد.

پلیس مشهد در این عملیات خوش درخشید و مأموران توانستند یک پرونده دیگر را بدون داشتن کمترین سرنخی، در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانند و فرد ربوده شده را تا ظهر تحویل خانواده‌اش بدهند.
تحقیقات از متهمان نیز هر چند با دستور مقام قضایی آغاز شده است، اما هنوز این افراد از انگیزه و علت این اقدام عجیب خود، هیچ‌چیز نگفته‌اند و تا روشن شدن علت اصلی این آدم‌ربایی کودکانه، بررسی‌ها ادامه دارد.

 

 

منبع: شهرآرا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار