موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
13375
۰۹ آذر ۱۳۹۵

افزایش چند قلوزایی در هرمزگان

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از افزایش چند دوقلوزایی‌ها در این استان طی هشت ماهه ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس , فرزاد افشاری‌نژاد با بیان اینکه بر خلاف بسیاری از استان‌ها، آمار و شاخص زاد و ولد در هرمزگان روندی افزایشی و دارای رویه‌ای منطقی و مناسب است، اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری در این استان ولادت ۲۸ هزار و ۴۲۱ نوزاد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۷ هزار و ۷۶۸ مورد تولد، به صورت تکزایی و ۶۵۳ مورد تولد در قالب ۳۲۵ زایمان به صورت دو و یا سه قلوزایی متولد شده‌اند. در مدت زمان یاد شده، ۶۴۴ نوزاد در استان در زایمان‌های دوقلوزایی و ۹ نوزاد به صورت سه‌قلوزایی متولد شده‌اند.

افشاری‌نژاد افزود: این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته در استان ۵۶۶ کودک در قالب ۲۸۳ زایمان به صورت دوقلو و ۲۴ چهار کودک در قالب هشت مورد زایمان سه قلوزایی به دنیا آمده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد دوقلوزایی مربوط به شهرستان بندر عباس با ۱۲۸، میناب با ۶۵، قشم با ۲۵، بندرلنگه با ۲۳، رودان با ۲۱، حاجی‌آباد با ۱۹ و بستک با ۱۵ مورد ولادت است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان ادامه داد:‌ همچنین در سال جاری از مجموع سه قلوزایی‌ها در هرمزگان سهم بندرعباس دو و سهم رودان یک مورد است.

افشاری‌نژاد در ادامه یادآور شد: با بررسی از آمار موجود درمی‌یابیم که پدیده‌های جمعیتی به ویژه در حوزه‌ ولادت‌ها می‌تواند ریشه در امور تغذیه و رفتارهای مرتبط با سلامت دارد که باید دستگاه‌های مربوطه آنرا تحلیل و در صورت لزوم راهکارهای لازم را نیز اتخاذ کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار