133702
۲۱ دی ۱۳۹۶

خلق و خوی تغذیه کودک

کودکان با روش‌های مختلف از شیر گرفته می‌شوند. برخی از آن ها با اشتیاق از طعم‌های جدید استقبال می‌کنند، برخی حتی از غذاهای بسیار نرم هم بدشان می‌آید و برخی دیگر دوست ندارند غذایی را با قاشق بخورند و می‌خواهند خودشان با دست، غذا را به دهان بگذارند. خلق و خوی کودک تان می‌تواند روی فرآیند از شیرگرفتن بسیار موثر باشد.

به گزارش کودک پرس ،کودکان بین ۴ و ۶ ماهگی به خوردن غذای جامد علاقه نشان می‌دهند و از این زمان می‌توانید او را با طعم خوراکی‌های مختلف آشنا کنید. کودکان با روش‌های مختلف از شیر گرفته می‌شوند. برخی از آن ها با اشتیاق از طعم‌های جدید استقبال می‌کنند، برخی حتی از غذاهای بسیار نرم هم بدشان می‌آید و برخی دیگر دوست ندارند غذایی را با قاشق بخورند و می‌خواهند خودشان با دست، غذا را به دهان بگذارند. خلق و خوی کودک تان می‌تواند روی فرآیند از شیرگرفتن بسیار موثر باشد.

کودکان آرام

این کودکان از خوردن شیر راضی هستند و کمی دیرتر به غذاهای جامد پاسخ مثبت می‌دهند. برخی از این کودکان ممکن است هنوز نتوانند به راحتی بنشینند و گردن خود را صاف نگهدارند. مراقب علائم آمادگی در کودک‌تان باشید، اما برای از شیر گرفتن او عجله نکنید. چنین کودکی ممکن است نزدیک شش ماهگی از غذای جامد استقبال کند.

کودک حساس

این کودکان معمولا ایرادگیر هستند و البته ممکن است وسوسه بشوند که غذاهای جامد را امتحان کنند. بنابراین هر وقت احساس کردید که آمادگی خوردن یک غذای جامد را دارد، به او فقط یک نوع ماده غذایی بدهید. هر زمان هم که به این ماده غذایی عادت کرد، خوراکی‌های دیگر را به او معرفی کنید.

کودک اجتماعی

چنین کودکی به نظر می‌رسد علاقه مند به خوردن غذا باشد و شما خیلی زود بتوانید تعداد شیرخوردن او را کمتر کنید. زمانی که او قاشق را از دست‌تان، قاپید و دوست داشت روی بغل شما بنشیند، بهترین زمان برای معرفی غذای جامد به اوست.

کودک کند و آهسته

چنین کودکی ممکن است غذای جامد را از دهان خود بیرون بفرستد. چرا که ماده جدید و ناآشنایی است و او معمولا در برابر تغییر مقاومت می‌کند. به او اجازه دهید، ابتدا غذا را با دست بگیرد و آن را امتحان کند. بعد از مدتی بالاخره تصمیم می‌گیرد، غذا را امتحان کند.

 

 

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار