13369
۰۹ آذر ۱۳۹۵

طرح سنجش بینایی کودکان تا 15 آذر ماه تمدید شد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی زنجای با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان تا پایان آبان ماه سال جاری بود، گفت: به منظور گسترش پوشش جامعه هدف طرح سنجش بینایی کودکان تا 15 آذرتمدید شد.

گلنسا آقامحمدی اظهار کرد: بیست و یکمین سال طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3تا 6 سال با رویکرد پیشگیری از بروز معلولیت نابینایی  و کم بینایی تا 15 اذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی پیشگیری از وقوع معلولیتها است، افزود:از عوامل شایع در تنبلی چشم می توان به اختلالات ژنتیکی مادرزادی،عیوب انکساری و انحراف چشم اشاره داشت که در صورت تشخیص به موقع می توان از بروز نابینایی در فرد جلوگیری کرد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 807 کودک مشکوک به عارضه های چشم  به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند، تصریح کرد: از این تعداد 274 نفر مبتلا به تنبلی چشم، 680 نفر دارای عیوب انکساری و 24 نفر نیز مبتلا به سایر بیماری های چشمی تشخیص داده شدند.

 آقا محمدی با تأکید بر اینکه اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان تا پایان آبان ماه سال جاری بود که به منظور گسترش پوشش جامعه هدف تا 15 آذرتمدید شد.

 وی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 70درصد از کودکان  تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند، افزود: 355 پایگاه دائمی ؛ غیر دائمی ثابت و سیار در سطح استان مستقر هستند و والدین می توانند برای معاینه چشم کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه های غربالگری تنبلی چشم در شهرستان محل سکونت خود مراجعه فرمایند.

منبع:خبرگزاری عصر زنجان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار