133687
۲۱ دی ۱۳۹۶

تشدید اتیسم در کودکان با وسایل دیجیتالی/ بهبود با ارتباط گروهی

محققان دانشگاه شهید بهشتی موفق شدند استفاده از وسایل دیجیتالی را در کودکان مبتلا به اختلالات اتیسم بررسی کنند و در راستای بهبود علائم این بیماری گام بردارند.

به گزارش کودک پرس، یاسمین رحمتی، مجری طرح «بررسی اثر بخشی  برنامه غلبه بر دایه گری دیجیتالی بر علائم اوتیسم کودکان» که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شد در گفتگو با کودک پرس خاطر نشان کرد: معمولا کودکان ۵۰ درصد اوقات بیداری خود را در معرض استفاده از وسایل دیجیتالی قرار می گیرند که این عوارض جانبی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از وسایل دیجیتالی در کودکان مبتلا به اتیسم نیز عواقب دارد، عنوان کرد: این وسایل روی رفتار، گفتار و میزان ارتباط برقرار کردن کودکان اتیسمیک با دیگران تاثیر می گذارد.

به گفته وی، در این صورت لازم است که مادران وارد ارتباط شوند تا میزان علائم اتیسم در کودکان کاهش یابد.

 

رحمتی با بیان اینکه طی تحقیقاتی که انجام دادیم موفق شدیم با افزایش ارتباط مادر با کودک و کاهش وسایل ارتباطی دیجیتالی بر میزان تشدید اتیسم در کودکان بکاهیم، خاطر نشان کرد: در این طرح مادران با کودکان وارد ارتباط شدند که در نتیجه علائم اتیسم در کودکان کم شد.

این محقق با بیان اینکه حتی رابطه والدین با کودک نیز بهبود پیدا کرد، بیان داشت: همچنین از نتایج این طرح می توان به افزایش فعالیت های گروهی کودکان نیز اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش به والدین می تواند موثر درکیفیت رابطه شود، خاطر نشان کرد: بنا داریم در قالب این طرح کتابچه ای در اختیار والدینی که کودکانشان در معرض وسایل دیجیتالی هستند، قرار دهیم.

رحمتی  گفت: برای مواجهه با علایم اتیسم می توان به والدین آموزش های لازم را ارائه کرد تا با مشاهدۀ اولین علائم اجتناب یا بی توجهی کودک نسبت به پیام ها یا تبادلات اجتماعی، وارد عمل شوند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار