133591
۲۱ دی ۱۳۹۶

کشته و زخمی شدن ۹ کودک یمنی در حملات هوایی عربستان

جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی در حملات خود، ۳ خانه را در شمال یمن هدف قرار دادند که بر اثر این حملات، ۴ کودک یمنی کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل کودک پرس، حملات هوایی ائتلاف عربی عربستان علیه یمن هر روز منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور که اغلب آن‌ها غیر نظامی هستند، می‌شود.

منبعی محلی در استان «صعده» یمن، در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که جنگنده‌های ائتلاف عربستان امروز در دو نوبت، دو منزل را در منطقه «تشدان» واقع در شهرستان «غمر» هدف قرار دادند. این منبع افزود، در این حملات، دو کودک کشته و 3 تن دیگر که دو نفر از آن‌ها نیز کودک بودند، به‌ شدت زخمی شده‌اند.

وی همچنین گفت در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربستان به منزلی در منطقه «المحجر» واقع در شهرستان «باقم» استان صعده، دو کودک کشته و 4 تن دیگر که 3 نفر از آن‌ها کودک بودند، زخمی شده‌اند استان صعده در شمال یمن و به موازات مرز این کشور با عربستان سعودی قرار دارد.

 

ائتلاف عربستان سعودی از ابتدای سال 94 به بهانه بازگرداندن آنچه «ریاض» آن را «دولت قانونی» می‌داند، علیه یمن اعلان جنگ کرد که هدف از آن، سرکوب انقلاب مردم این کشور بود. طی این مدت، عربستان با حمایت غرب و آمریکا شدیدترین حملات هوایی علیه نیروهای یمنی انجام داده و هزاران نفر کشته و زخمی شده‌اند.

علاوه بر این، محاصره یمن از دریا، خشکی و آسمان، منجر به وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های واگیری مثل وبا در صنعاء، پایتخت این کشور شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار