13359
۰۹ آذر ۱۳۹۵

بیشترین آسیب آلودگی هوا برای کودکان کار است

مدیر موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی حامی کودکان کار اصفهان گفت: آلودگی هوا بیشترین آسیب را برای سلامت کودکان کار اصفهان دارد.

به گزارش کودک پرس  , نوید مسائلی با اشاره به این که معضل آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائل زیست محیطی شهر اصفهان است، اظهار کرد: آلودگی هوا و عدم همکاری مسئولان و شهروندان در کاهش آلودگی هوا برای کودکان کار اصفهان بیشترین آسیب را خواهد داشت.

وی از وضعیت بحرانی یکی از کودکان 8 ساله تحت پوشش این انجمن صحبت کرد و ادامه داد: این کودک برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش در خیابان‌های شهر اصفهان مشغول به کار است و به همین دلیل با مشکلات تنفسی شدیدی روبرو شده و به سختی تنفس می‌کند.

این فعال اجتماعی گفت: اکثر کودکان کار در نقاط پرتردد و میادین اصلی مشغول به کار هستند در حالی که این مناطق از نظر شاخص کیفی هوا در وضعیت قرمز قرار دارند.

مسائلی تصریح کرد: کودکان کار به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده مجبور به کار در خیابان‌ها هستند و نمی‌توان از این گروه حساس خواست در روزهای آلوده از تردد در سطح شهر خودداری نکنند، این در حالی است که مسئولان و مدیران اجرایی به این موضوع توجه جدی ندارند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید ضمن اجرای راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان مانند جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین، مطالبه گری از مسئولان را فراموش نکنند.

مدیر موسسه مردم نهاد طلوع مهرودوستی حامی کودکان کار اصفهان گفت: مدیریت بحران آلودگی هوا با برگزاری جلسه، همایش و اقدامات نمادین توسط مسئولان کنترل نخواهد شد بلکه نیازمند راهکارهای عملی و موثر کوتاه مدت و بلند مدت است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار