13339
۰۹ آذر ۱۳۹۵

سکانداری کودکان در بخش ویژه کتابخانه های عمومی مازندران

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران گفت : از کودکان عضو کتابخانه و علاقمند به کتابخوانی به عنوان مشاوران بخش ویژه کودک در کتابخانه های استان استفاده می شود .

به گزارش کودک پرس , آرزو ولیپور افزود : بخش کودک از جمله مجموعه های مهمی در هر کتابخانه عمومی به شمار می روند زیرا که رشد و پرورش نسل آینده با استفاده از کتاب های موجود در این فضا صورت می گیرد .
وی ادامه داد : با استفاه از نظرات ودیدگاه های کودکان می توان کتاب های مورد نیاز و مورد پسند آنها را در کتابخانه های عمومی گنجاند .
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت : چیدمان و چگونگی قرار گرفتن کتاب ها در قفسه های کتابخانه ها نیز می توان از نظر و دیدگاه مشاوران کودک استفاده کرد .
وی خاطرنشان کرد : آنگونه که مدیران و مسئولان کتابخانه های عمومی برای چیدمان کتاب ها در بخش کودکان استفاده می کنند شاید برای دسترسی و گرفتن کتاب توسط کودکان مورد پسند نباشد .
به گفته ولیپور با استفاده از کودکان در این زمینه می توان فضای خوب و بهینه برای استفاده از بخش کودکان فراهم شود .
وی ادامه داد: تاکنون فرزندان شهیدان مدافع حرم بلباسی و رجایی فر به عنوان مشاوران حوزه کودک کتابخانه های عمومی مازندران منصوب شدند .
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت : این بسترسازی و مناسب سازی فضای مطالعه و کتاب بخش کودکان حتی می تواند در افزایش تعداد اعضای کودک کتابخانه های استان تاثیر بگذارد .
مازندران 110 باب کتابخانه عمومی دارد که یکصد هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند .
تنها چهار درصد از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری مازندران عضو کتابخانه های عمومی هستند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار