موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/مقالات
133376
۲۰ دی ۱۳۹۶

برخورد صحیح با کودکان طلاق

هرگز از کودکان برای خبرچینی و یا انتقال پیام استفاده نکنید و اجازه چنین کاری را به آنها ندهید زیرا عوارض بسیار ناپسندی بر روی آنها می گذارد.

به گزارش کودک پرس ،کودکان علاقه دارند که نظرات خود را برای زندگی درکنار هر یک از طرفین داشته باشند و از آنجایی که نمی شود به صورت مساوی نزد پدر و مادر باشند پس آنها را با این مساله مواجه نکنیم و اجازه دهیم خود کودک تصمیم بگیرد.

هرگز از کودکان برای خبرچینی و یا انتقال پیام استفاده نکنید و اجازه چنین کاری را به آنها ندهید زیرا عوارض بسیار ناپسندی بر روی آنها می گذارد. وظایف پدر و مادر در این دوران بسیار حساس است و می توانند با اقدامات درست و سنجیده در جهت رفع عواقب ناشی از این دوران کوشا باشند، زیرا اگر نتوانند در این دوران شرایط مناسبی را برای کودکان و فرزندان خود ایجاد کنند ممکن است دوران بلوغ و جوانی پرخطری در انتظار کودکان باشد که می توان از این دسته به بی بند و باری بزهکاری ،افت تحصیلی و یا در موارد حادتر به خود کشی،…. و خیلی از معضلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم گریبانگیر کودکانمان باشد .

همانطور که همه ما می دانیم طلاق جزء بدترین راه حل ها برای پایان دادن به مسائل زناشویی است و زمانی روی می دهد که خود واقعیمان را تحقیر شده مییابیم و تحمل زندگی برایمان سخت و دشوار و غیر قابل تحمل می شود و آن لحظه ای است که هیچ احساسی به طرف مقابل دیگر وجود ندارد. پس در این مسیر نهایت سعی خود را برای کمتر آسیب زدن به کودکانمان را انجام دهیم تا حداقل فرزندانمان شرایط تلخ طلاق را در دوران کودکی و نوجوانی، بزرگسالی با چالش های کمتری سپری کنند.

 

توجه بیش از حد به کودکان طلاق، آسیب زاست

بی توجهی یا توجه بیش از حد به کودکی که والدینش از هم جدا شده اند به یک اندازه آسیب زاست. گاهی خانواده ها واقعه تلخ طلاق را به صورت افراطی درباره کودک جبران می کنند و با توجه نشان دادن بیش از حد، فراهم آوردن امکانات، برآوردن خواسته ها و نیازهای به جا یا بی جای کودک می خواهند واقعه طلاق را به نوعی برای او جبران کنند. در صورتی که باید کودک را با شرایط و وضعیت واقعی، دلتنگی، افسردگی و ناراحتی ناشی از آن همراهی کرد نه این که توجه او را معطوف به چیز دیگری کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار