13333
۰۹ آبان ۱۳۹۵

آماده کردن کودک برای عمل جراحی

به گزارش کودک پرس پرس : برای آماده سازی کودکان، رعایت نکات زیر ضروری است : 1- والدین کودک باید تمامی دستورالعمل هایی که پزشک تجویز کرده است را رعایت کنند (تمامی دستورالعمل های مرکز جراحی یا بیمارستان که قرار است کودک در آن مکان جراحی شود) که شامل هر گونه دستورالعملی درباره خوردن، آشامیدن، پوشیدن لباس، […]

به گزارش کودک پرس پرس : برای آماده سازی کودکان، رعایت نکات زیر ضروری است :

1- والدین کودک باید تمامی دستورالعمل هایی که پزشک تجویز کرده است را رعایت کنند (تمامی دستورالعمل های مرکز جراحی یا بیمارستان که قرار است کودک در آن مکان جراحی شود) که شامل هر گونه دستورالعملی درباره خوردن، آشامیدن، پوشیدن لباس، مصرف دارو و… . اگر هر سوالی در خصوص آمادگی های قبل از جراحی داشتید، می توانید با پزشک مربوطه تماس بگیرید.

 

2- اگر کودک به سنی رسیده است که معنای جراحی را می فهمد، هرگز کنار کودک مضطرب نباشید و استرس از خودتان بروز ندهید. حتی کودکان خیلی کم سن وسال نیز می توانند حس اضطراب و نگرانی را در والدین خود متوجه شوند و ممکن است این حس به آنها منتقل شود و در روند جراحی تاثیر گذار باشد.

بودن کودک در بیمارستان به اندازه کافی برای او استرس زا هست. اگر کودک آرامش را در چهره والدین خود ببیند، می تواند این استرس را در کنار آنها تحمل کند.

 

3- وسایلی مانند اسباب بازی با خود به بیمارستان بیاورید تا در صورتی که کودک بی‌تابی می کند آنها را به او بدهید.

 

4- قبل از اعمال جراحی، معمولا باید معده کودک خالی باشد. می توانید با دادن پستانک به نوزاد تا حدی گرسنگی او را کاهش دهید.

والدین باید بدانند که به دلیل تاثیر مواد بیهوشی بر کودک ، بلافاصله بعد از خروج از اتاق عمل ممکن است کودک هذیان بگوید. اگر والدین از این موضوع مطلع نباشند، ممکن است استرس و تنش در آنها بالا برود

5- اگر پزشک، خوردن آب میوه و آب را برای بعد از عمل جراحی منع نکرده است ، می توانید با خرید آب میوه و نوشاندن آن به بچه به محض اتمام عمل جراحی، تا حدی گرسنگی بعد از عمل را در او کاهش دهید.

 

6- لباس های مخصوص بیمارستان معمولا یادآور لحظات تلخ برای کودک هستند و معمولا احساس خاصی را برای کودک تداعی می کنند. شما می توانید به محض مرخص شدن کودک، لباس های جدیدی به او بپوشانید که تا حدی سبب فراموش شدن جراحی و بیمارستان در کودک شوید.

 

7- والدین کودک باید از این موضوع مطلع باشند که به دلیل تاثیر مواد بیهوشی بر کودک ، بلافاصله بعد از خروج از اتاق عمل ممکن است کودک هذیان بگوید. اگر والدین از این موضوع مطلع نباشند، ممکن است استرس و تنش در آنها بالا برود.

 

8- والدین باید بعد از توکل به خدا، به پزشکی که برای جراحی کودکشان انتخاب کرده اند، اطمینان داشته باشند و بدانند که پزشک تا حد توان، وظایف خود را به درستی انجام می دهد.

 

9- والدین می توانند هدف از انجام جراحی را برای کودک خود در قالب داستان مطرح کنند و با ایجاد فضای مناسب، ترس از جراحی را در او به حداقل ممکن برسانند. در این کار پزشک هم نقش بسیار موثری دارد.

 

10- وسایل نقاشی، بازی، پازل و چیزهای مورد علاقه کودک خود را به بیمارستان بیاورید تا با سرگرم کردن کودک، ذهن او را از جراحی به جهت دیگری هدایت کنید و یا می توانید هدف از عمل جراحی را در قالب همین بازی های مورد علاقه اش به او بگویید.

 

11- والدین می توانند اطلاعات مناسبی را در مورد عمل جراحی فرزندشان از پزشک، کتاب و یا سایت به دست آورند. مطلع بودن در مورد چگونگی عمل بسیار مفید است و استرس را کاهش می دهد.

 

12- والدین می توانند با مادر و پدر کودکان دیگری که عمل های جراحی مشابهی داشته اند، صحبت کنند و در خصوص چگونگی عمل و آمادگی قبل از آن، از آنها اطلاعات بگیرند. استفاده از راهکارهایی که آنها در خصوص غلبه بر استرس خود به کار گرفته اند نیز مفید می باشد.

 

13- همه تلاش خود را در مورد آمادگی های قبل از عمل جراحی انجام دهید. به خدا توکل کنید و از او برای شفای تمام بیماران و کودک خود مدد بجویید. از اطرافیان نیز بخواهید تا برای بهبود فرزندتان دعا کنند.

 

 

منبع: مقالات پزشکی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار