13325
۰۹ آذر ۱۳۹۵

خندیدن؛ به ازای بغض یک کودک!

گاهی این کلیپ ها از فضاهای دوستی بیرون می آید که آن هم آسیب خواهد داشت، اما اینکه کلیپی از داخل مدارس و توسط معلم و مدیر و ناظم مدرسه بیرون بیاید جای حرف بسیار دارد.

به گزارش کودک پرس , امروزه دیگر نمی توان نقش و جایگاه فضای مجازی را نادیده گرفت؛ آنقدر در زندگی روزمره پررنگ شده است که می توان آن را به عنوان یکی از مهم ترین مسائل زندگی بشر قرار داد.

اما همین  فضای گستره آسیب های فراوانی هم به افراد و جامعه وارد می کند؛ وقتی که کلیپ های  اشخاص مختلف به بهانه های شوخی و خندیدن گرفته و در این فضا پخش می شود؛ بدون آنکه به عواقب این مسئله فکر شود.

گاهی این کلیپ ها از فضاهای دوستی بیرون می آید که آن هم آسیب خواهد داشت، اما اینکه کلیپی از داخل مدارس و توسط معلم و مدیر و ناظم مدرسه بیرون بیاید جای حرف بسیار دارد.

چند سال پیش بود، که کلیپی از دانش آموز شمالی پخش شد که در پاسخ به سوالات معلمش یک جواب تکراری می گوید و همین کلیپ چند دقیقه ای باعث تفریح مردم شد و دست به دست چرخید غافل از اینکه این که فکر شود که این کودک چه آینده ای خواهد داشت.

بیژن آن کودک شمالی ترک تحصیل کرد فقط به خاطر همان کلیپ فضای مجازی! اما این تجربه درس عبرت برای کسانی که این کار را انجام دادند، نشد، از چند روز پیش کلیپی در فضای مجازی از یک دانش آموز مقطع ابتدایی دست به دست می شود؛ که به خاطر دویدن در حیاط مدرسه مورد مواخذه مدیر و ناظم قرار می گیرد و از او  فیلمبرداری هم می شود؛ فیلمی که توسط مدیر و ناظم گرفته شده!

نکته حائز اهمیت اینجاست که ناظم و مدیر مدرسه بعد از اعتراض های فراوان به کلیپ گفته اند، خانواده دانش آموز راضی بودند و هدف مان فقط شوخی بود تا دل مردم شاد بشود!

آیا اینکه نیت‌شان را شاد کردن دل ملت عنوان می کنند، عذر بدتر از گناه می شود! خندیدین برای یک لحظه آن هم به یک کودک ، چقدر می تواند لذت بخش باشد که یک مدیر یا ناظم مدرسه را وادار به این کار کند!

شاید آن کودک الان متوجه این مسئله نشود اما مطمئنا در اینده اش و بازخوردهایی که  از جامعه می بیند تاثیرگذار خواهد بود.

آموزش و پرورش اصفهان در مورد این اتفاق گفته است، «این رخداد از سوی عوامل مدرسه اتفاقی سهوی بوده است و دانش آموز مورد نظر همچون گذشته در حمایت کامل از سوی آن واحد آموزشی مشغول به تحصیل است.  آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از افکار عمومی رسانه‌ها و دلسوزان و با امید به اینکه این حساسیت‌های ارزشمند در جهت حفظ حقوق دانش آموزان در موارد دیگر هم تسری یابد؛ این اطمینان را می‌دهد که بررسی و پیگیری لازم موضوع در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه این موضوع یکی از مصادیق ناشی از آسیب‌های فضای مجازی است تمام توان و امکان خود را به کار می گرد تا در جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه در آینده تدابیر لازم اتخاذ گردد

براساس این گزارش همچنین آموزش و پرورش اصفهان اعلام کرده است که اگر پدر و مادر دانش آموز شکایتی داشته باشند ما رسیدگی خواهیم کرد! یعنی بدون ثبت شکایت ، این وزارت خانه به این مسئله مهم ورود نخواهد کرد.

برای اینکه بدانیم مجلس شورای اسلامی ، خصوصا کمیسیون آموزش در این مورد چه نظری دارند، با اعضای کمیسیون تماس گرفتیم اما همه نمایندگان عنوان کردند که کلیپ را ندیده اند!

مطمئنا برخورد قاطع با این اتفاق باعث می شود، تا دیگر شاهد چنین مسائلی در فضای مجازی نباشیم و با آینده یک کودک بازی نکنیم.

باید منتظر ماند و دید که مجلس شورای اسلامی چه تصمیمی برای این مسئله که چندین بار تکرار شده است خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاری بی باک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار