13320
۰۹ آذر ۱۳۹۵

«مصطفی رحماندوست»، شاعر و نویسنده ی کودک و نوجوان، به ایلام می آید

به دعوت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، «مصطفی رحماندوست» شاعر و نویسنده ی نام آشنای کودکان و نوجوانان و سراینده ی شعر ماندگار(صد دانه یاقوت) به ایلام می آید.

به گزارش کودک پرس , در راستای دیدار کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان و علاقه مندان به نویسندگان و شاعران حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان، به دعوت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،«مصطفی رحماندوست»، شاعر و نویسنده ی نام آشنای کودک و نوجوان صبح روز پنج شنبه دهم آذرماه مهمان کودکان و نوجوانان ایلام خواهد بود.
مصطفی رحماندوست از چهره های نام آشنای و پرکار ادبیات کودک و نوجوانان است که با انتشار آثار متعددی در این حوزه تلاش ها و اقدامات  ارزشمندی در تقویت و اعتلا و ترویج ادبیات کودک و نوجوان در سطح ملی و بین المللی داشته است.
در راستای دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان، مترجمان و تصویرگران حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان، اداره کل کانون پرورش فکری استان ایلام، از شاعر شعر ماندگار صد دانه یاقوت(مصطفی رحماندوست) جهت حضور در ایلام و دیدار مخاطبان با ایشان، دعوت به عمل آورده است.
در این دیدار و نشست که روز پنج شنبه دهم آذرماه در محل مجتمع شهدای کودک و نوجوان کانون استان ایلام برگزار خواهد شد، برنامه های دیگری هم چون معرفی ایشان و آثارش، خوانش متون ادبی، نقد و بررسی برخی از آثار نامبرده و… اجرا خواهد شد.
در همین راستا، کانون استان ایلام سال گذشته، رضا موزونی نویسنده، شاعر پژوهشگر ادبیات عامه، را به استان دعوت کرده بود.
***
«مصطفی رحماندوست در 1ﺗﻴﺮﻣﺎﻩ سال 1329 در شهر همدان و در خانواده‌ای اهل شعر ﺑﻪ دﻧﻴﺎ ﺁﻣﺪ. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد.
رحماندوست پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، با عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مشغول به کار شد. وی
از آن پس در سمت مدیر برنامه‌ کودک‌ سیما، سردبیر نشریه‌ پویه‌، مدیر مسئول نشریات رشد، مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیرسروش‌ کودکان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان) فعالیت کرده است.
از او آثار زیادی به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان منتشر شده که این کتاب‌ها ﺟواﯾﺰ و دیپلم‌های اﻓﺘﺨﺎر بسیاری را دریافت نموده‌اند و از ﺟﻤﻠﻪ آنان دریافت 2 ﺑﺎر “ﺟﺎﯾﺰﻩ ﮐﺘﺎب ﺳال” می‌باشد.
از جمله آثار برجسته او می‌توان “فرهنگ‌ آسان” (دانشنامه ویژه کودکان‌ و نوجوانان) برای بچه‌های کلاس چهارم به بالا، “فرهنگ‌ ضرب‌المثل‌ها” (مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی) برای بچه‌های دوره راهنمایی و نیز “ترانه‌های نوازش” (شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها) را نام برد که گزیده “لالایی عاشورا” مورد استقبال فراوان قرار گرفت. وی همچنین قرآن کریم را نیز متناسب با سن نوجوانان، ترجمه نموده است.
رحماندوست در”جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان”در هیأت‏های داوری بین‌المللی شرکت نمود و نیز با کمک تسهیلات “آسان نشر” برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری ایران به صورت کتاب، CD موسیقی و… و توزیع جهانی تألیفات و انتشار برخی از آثار با نام “عمو مصطفی در آمریکا”، امکان مطالعه، گوش دادن و خریداری کتاب‌هایش را برای کودکان ایرانی خارج از کشور امکان‌پذیر ساخت.
رحماندوست به مدت سه سال “مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” بوده و پس از بازنشستگی از مشاغل دولتی، علاوه بر تدریس داستان‌نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها، به عنوان مسئول بخش کتاب‌های خارجی کودکان و نوجوانان نیز در کتابخانه ملی شروع به فعالیت نمود.
از این شاعر نام آشنا، بیش از 160عنوان کتاب منتشر شده است.

منبع:خبرگزاری کردپرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "«مصطفی رحماندوست»، شاعر و نویسنده ی کودک و نوجوان، به ایلام می آید"

بنده یک نویسنده کودک تازه کار هستم
ممنون می شوم در مورد امکان نشر جهانی آثار نویسندگان جوان از طریق مجموعه آسان نشر بیشتر راهنمایی فرمایید

آخرین اخبار