13316
۰۹ آذر ۱۳۹۵

240 ویژه‌برنامه برای کودکان مشهدی در روزهای پایانی ماه صفر

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد از برگزاری 240 ویژه‌برنامه برای کودکان مشهدی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر از طریق حسینیه‌های کودک خبر داد.
به گزارش کودک پرس , حمید صادقی افزود: این برنامه‌ها شامل قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، مراسم نوحه خوانی، سینه‌زنی، بازی و … است که در 100 حسینیه کودک سطح شهر مشهد طی 10 شب پایانی ماه صفر در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد :محتوای برنامه‌های ارائه شده در حسینیه کودک طی این شب‌ها، اغلب با زندگی امام رضا(ع) گره خورده است و شامل داستان‌های زندگی  حضرت، الطاف ایشان به  حیوانات و پرندگان ، نحوه چگونگی رفتار پیامبر با کودکان  وداستان‌ها و روایاتی با زبان کودکانه است که در اختیار هیات و تشکل‌های فرهنگی قرار گرفته است.
وی افزود: حسینیه کودک در دهه اول محرم با دهه آخر صفر به لحاظ ساختاری تفاوتی پیدا کرده است که به ما کمک می‌کند از ظرفیت تشکل‌ها و هیات بهره بیشتری گرفته و بر تعداد حسینیه‌های کودکان بیافزاییم و این تفاوت آموزش مربیان و همراهی مربیان خود تشکل‌ها و هیات مذهبی و فرهنگی با مخاطبین است در حالی که ما در دهه اول محرم از مربیان اعزامی خودمان جهت اجرا استفاده می کردیم.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد با بیان اینکه  استقبال از حسینیه‌های کودک فوق‌العاده بوده و امسال نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است؛ گفت: حسینیه کودک بستر مناسب برای ارتباط خانواده و کودک با هیات مذهبی و تشکل‌ها است. با توجه به اینکه خانواده‌ها  به چنین فضایی اطمینان دارند به ارتباط  با این مجموعه‌ها  ترغیب می شوند .
وی اضافه کرد: حسینه کودک برای نخستین بار در دهه اول محرم سال گذشته آغاز به کار کرد ودر دهه پایانی ماه صفر دومین دوره آن اجرا شد و در حال حاضر شاهد اجرای دوره چهارم برگزاری آن در روزهای پایانی صفر هستیم.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار