موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده/یادداشت
13292
۰۹ آذر ۱۳۹۵

یادداشت مردمی در رابطه با قصه های مترو

دخترک 9-8 ساله جلو آمد و با صدايي نرم و لطيف و خيلي خجالتي گفت آقا تو رو خدا يک بسته دستمال جيبي از من بخريد... نگاهش کردم.

به گزارش کودک پرس , دخترک 9-8 ساله جلو آمد و با صدايي نرم و لطيف و خيلي خجالتي گفت آقا تو رو خدا يک بسته دستمال جيبي از من بخريد… نگاهش کردم. خداي من، اين دخترک زيبا و خجالتي و اينقدر با حجب و حيا و مودب چرا بايد در اين موقع شب وادار به گدايي محترمانه شود. اينکه نمي‌شود گفت گدايي ولي اصل قضيه همان است. من خودم ديدم که چند نفر بخاطر رفتار و گفتار مودبانه دخترک به بهانه دستمال به او پول دادند. پس مي‌شود گدايي. اصلا سيما و چهره دخترک برخلاف بسياري که خود را بدبخت و بيچاره و کثيف نشان مي‌دهند ، بسيار تميز و مرتب بود.

اينقدر چهره‌اش معصوم و مرتب بود که باور کنيد از ديشب فکرم مشغول است که آينده اين دخترک و دختراني مثل او چه مي‌شود؟!

نهايتا او با اين سر و وضع يکسال ديگر دستفروشي کند بعد چه سرنوشتي در انتظار او خواهد بود؟!

فروشندگان خردسال مترو قصه پرغصه‌اي دارند که در يک مطلب نمي‌گنجد. شبي نيست که از اين موارد نبينيم. يکبار آخر شب که در مسير انتهايي دو سه تا از اين بچه‌ها را رهگيري کرديم چيزي نمانده بود جانمان را کف دست‌مان بگذارند! افرادي فرصت‌طلب و مخوف و سنگدل اينها را مورد سوءاستفاده قرار مي‌دهند و از هر کدام حداقل روزي 50 تا 100 هزار تومان درآمد کسب مي‌کنند. بچه خردسالي با اين خصوصيات وقتي درون مترو از شما خواهش مي‌کند آن هم با زبان نرم کودکانه و دخترانه به هر حال از سر ترحم هم که باشد يک آدامسي يا يک دستمالي از او بخريد. منظور شما کمک به آن کودک است حال آنکه همه مي‌دانيم اين پول‌ها در پايان هر مسير مترو توسط گرگ‌هاي کمين کرده داخل کابين‌هاي خالي از آنها گرفته مي‌شود و نه سر و لباس درست و حسابي به اين بچه‌ها مي‌دهند و نه غذايي که شکم‌شان سير شود… اما يک کمپين مردمي بايد درست شود و دولت و شهرداري و سازمان مترو کمک کنند تا جلوي سوءاستفاده از اين بچه‌ها گرفته شود.

منبع:خبرگزاری خبر فارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار