132871
۱۸ دی ۱۳۹۶

موزه‌گردی جزء ثابت برنامه مدارس در اروپاست/ حمایت کودکان از موزه‌‌ها در نمایشگاه «عشق و صلح»

مشاور کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم گفت: تحقیقات هنری کودکان برای نگهداری بهتر و حمایت بیشتر از موزه‌ها در قالب ۳۵ اثر هنری جلوه‌گر شده است که در قالب نمایشگاه «عشق و صلح» جلوه‌گر می‌شود.

به گزارش کودک پرس، درنا حمیدی، مشاور هنری کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) درباره برپایی نمایشگاه تخصصی آثار هنری کودکان و نوجوانان با موضوع «عشق و صلح» که عصر پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه افتتاح می‌شود، به خبرنگار تجسمی کودک پرس گفت: در آموزش و پرورش برخی کشورهای اروپایی، موزه‌گردی جزء برنامه‌های ثابت بوده و هفته‌ای یک مرتبه الزامی است.

وی افزود: در این برنامه‌ها، کارشناسان آموزش‌دیده، موزه و اشیاء درون آن را در قالب نمایش و قصه‌های متناسب با کودکان به آن‌ها توضیخ می‌دهند. سپس بچه‌ها درباره اهمیت موزه و متعلقاتش و ضرورت حفظ و نگهداری آن در قالب کارهای هنری (نقاشی، حجم و مجسمه) اظهار نظر می‌کنند.

دانش‌آموخته سوربن فرانسه ادامه داد: این برنامه را با همکاری و پشتیبانی مدرسه توماتیس (باشگاه مغز) و کمیته ملی ایکوم ایران، به مدت ۶ ماه اجرا کردیم. البته این پروژه کار راحتی نبود، چون باید روزهای پنجشنبه و جمعه در گرما و سرما انجام می‌شد و مستلزم همراهی پدرها و مادرها بود.

 

حمیدی افزود: جالب اینکه موزه‌گردی برای خود والدین هم جذاب بود و اکثراً اذعان می‌کردند تا کنون موزه‌های تهران را ندیده بودند.

 

 

مشاور پروژه «عشق و صلح» درباره رده‌بندی سنی کودکان حاضر در این پروژه گفت: این کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال سن دارند و تحقیقات هنری آن‌ها برای نگهداری بهتر و حمایت بیشتر از موزه‌ها در قالب ۳۵ اثر هنری جلوه‌گر شده است.

وی افزود: نمایشگاه این آثار روز پنجشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۷:۳۰ در گالری فرهنگسرای شفق افتتاح خواهد شد.

 

مشاور هنری کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم در پایان خاطرنشان کرد: روی تفریحات سالمی مانند موزه‌گردی سرمایه‌گذاری کنیم، چون کودکان هر بار در موزه نکته جدیدی کشف می‌کنند و این موضوع روی سلامت فرهنگی آن‌ها تأثیر مستقیم و مثبت دارد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار