132856
۱۸ دی ۱۳۹۶

قهرمان‌سازی و معرفی الگو راهکاری برای ترویج نماز/ دین‌زدایی در دستور کار دشمنان است

حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری در دوره تربیت مربی کودک در حوزه نماز که در سالن اجتماعات قائم شهرداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات دشمنان کمرنگ کردن اعتقادات در جامعه اسلامی است و یکی از مباحث اعتقادی ما بحث نماز است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری در دوره تربیت مربی کودک در حوزه نماز که در سالن اجتماعات قائم شهرداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات دشمنان کمرنگ کردن اعتقادات در جامعه اسلامی است و یکی از مباحث اعتقادی ما بحث نماز است.

وی ادامه داد: مایکل برانت یکی از معاونان سابق سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) بیان کرده اگر می خواهید جامعه ایرانی را زمین گیر کنید در مسائل اخلاقی، دینی، مذهبی و سیاسی وارد شده و هزینه کنید؛ بنابراین دشمنان دین زدایی را در دستور کار دارند و برای این هدف هم ۱۶۳ شبکه فارسی زبان راه اندازی کرده و برای ما برنامه دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شیوه های دعوت به نماز اضافه کرد: در دعوت به نماز موضوع نخست انتقال پیام است و این پیام باید به گونه ای باشد که گیرنده پیام آن را بپذیرد، بپسندد و ثابت قدم بماند؛ موضوع دیگر ارسال پیام است که محتوا، حامل پیام، ابزار، گیرنده و شیوه ارسال در این موضوع اهمیت دارد.

 

وی عنوان کرد: در بحث محتوا ما غنی ترین و قوی ترین محتوا را داریم که قرآن، گفتار معصومین(علیهم‌السلام)، شعار و داستان، تمثیل و غیره از جمله این محتواها است.

حجت الاسلام میراکبری افزود: داشتن اخلاص، علم و حکمت، صبر و استقامت، استفاده از شیوه های مختلف، مهربانی، نرم خویی، رعایت زمان، فرهنگ گیرنده، دلسوزی، تواضع، شناخت صحیح و دقیق گیرنده، از ارکان ابلاغ دعوت است به طوری که معلمان در مدارس برای دعوت دانش آموز به بحث نماز باید این نکات را مدنظر داشته باشند و بر اساس روحیه، نوع نگرش و غیره دانش آموز را به نماز دعوت کنند.

 

وی توضیح داد: نماز شستشوی روح است و انسان را از گناه پاک کرده و به کمال می رساند و برای دعوت به نماز باید بر اساس مراحل سنی افراد شیوه های مختلفی را به کار برد به طوری که از بدو تولد تا سن شش تا هفت سالگی که ویژگی های نظیر عدم درک مفاهیم انتزاعی، وابستگی شدید، تخیل و جاندار پنداری و تقلید شدید در افراد وجود دارد باید راهکارها بر اساس این ویژگی ها مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در این مقطع سنی باید احکام به صورت غیرمستقیم آموزش داده شود و با راهکارهایی نظیر ابراز ذوق و اظهار علاقه به کار نیک کودک، دعوت دیگران به تماشا، هدیه دادن، عکس برداری و نمایش آن برای خود کودک و غیره کودک را به خواندن نماز تشویق کرد.

 

وی اعلام کرد: در مقاطع سنی هفت تا ۱۲ سالگی و ۱۲ تا ۱۶ سالگی هم باید با توجه به ویژگی های این مراحل سنی دعوت به امر نماز صورت گیرد، باید توجه داشته باشیم که دشمنان در راستای جنگ اعتقادی کار می کنند و این کارگاه تلنگری است تا در این مسیر قدم برداشته و فرمانده نماز شویم.

حجت الاسلام میراکبری خاطر نشان کرد: در مقطع سنی نوجوانی قهرمان سازی و دادن الگو یکی از راهکارهای در دعوت به نماز است و ما شخصیت های بسیاری داریم که می توانیم در این حوزه معرفی کنیم و شهدای هشت سال دفاع مقدس، پرفسور حسابی، پرفسور سمیعی و غیره شخصیت هایی هستند که می توانیم به عنوان الگو به نوجوانان معرفی کنیم.

 

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که دشمنان با ساخت انیمیشن های مختلف به دنبال این الگوسازی و ترویج سبک زندگی غربی هستند بنابراین باید توجه لازم را داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: همچنین بیان مباحث علمی در حوزه نماز و زیبایی ها و اسرار نماز راهکار دیگری است که می توان برای دعوت به نماز به کار برد.

 

 

منبع: ستاد اقامه نماز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار