132820
۱۸ دی ۱۳۹۶

بهره‌مندی ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان از شهربازی معارفی حرم رضوی

شهربازی معارفی که موضوعات مختلف دینی و اخلاقی را به کودکان و نوجوانان در جوار حرم رضوی ارائه می‌دهد، توانسته از ابتدای شهریورماه تا اواسط دی‌ماه، میزبان ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان باشد.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسن ناصری، معاون اجرایی شهربازی معارفی، گفت: شهربازی معارفی که موضوعات مختلف دینی و اخلاقی را به کودکان و نوجوانان در جوار حرم رضوی ارائه می‌دهد، توانسته از ابتدای شهریورماه تا اواسط دی ماه میزبان ۶۰۰ هزار کودک ونوجوان باشد.

وی با بیان اینکه شهربازی معارفی در موضوعات متنوعی برحسب سن مخاطبان بازی‌هایی را طراحی کرده است که از آن جمله می‌توان به شهرک ترافیک، راه و بیراه( در خصوص حدود روابط محرم و نامحرم)، آتش نشان(ایمنی)، زنبور عسل(تغذیه سالم) اشاره کرد، گفت: اتاق عمل(تفکیک غذاهای سالم برای روح و جسم)، بازیافت، تفکیک زباله، عدم اسراف، کاروان زیارت(تحلیل موضوع غدیر)، صخره نوردی ( آموزش احترام به والدین، رعایت حقوق حیوانات، فرمانبری از دستورات الهی)، داستان پیامبران الهی از جمله داستان حضرت نوح(علیه‌السلام) از جمله دیگر موضوعات مهم این شهربازی است که در طراحی بازی‌های مختلف این موضوعات به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

ناصری با بیان اینکه بازی احکام، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، جنایات امریکا و داعش و…وحدت بین مسلمانان از دیگر موضوعاتی است که در شهربازی معارفی به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: در شهربازی معارفی تمام بازی‌ها براساس تحقیقات علمی طراحی شده است، حتی رنگ اسباب بازی‌ها نیز انرژی خاصی را به مخاطبان وارد می‌کند که برای ماندگاری مفاهیم ارزشمند است.

معاون اجرایی شهربازی معارفی با اشاره به اینکه مخاطبان این شهربازی ۳ تا ۱۷ سال هستند، تصریح کرد: در این شهربازی سعی شده تا مفاهیمی که برای آینده کودکان و نوجوانان اهمیت دارد، در قالب بازی به آنها معرفی شود و این حضور در شهربازی سرآغازی برای بررسی بیشتر در معارف دینی باشد.
وی ادامه داد: علاوه براین تمام کارشناسانی که در کنار بازی‌ها حضور دارند، مشاوران خانواده هستند و خانواده‌های کودکان و نوجوانان ارتباط ادامه داری با آن‌ها دارند که این اتفاق مبارکی است.

ناصری عنوان کرد: تا پایان دی‌ماه این شهربازی برپا است ولی احتمال می‌رود که این مجموعه از طرف آستان قدس رضوی خریداری شود و برای همیشه در جوار حرم رضوی شهربازی معارفی برپا شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار