132804
۱۸ دی ۱۳۹۶
یک مشاور کودک و نوجوان توضیح داد؛

چه بچه‌هایی را نباید به مهدکودک فرستاد؟

یک مشاور کودک و نوجوان با تاکید بر این که همه کودکان را نمی‌توان در مهدکودک ثبت نام کرد، گفت: کودکانی که مهارت‌های اجتماعی داشته و قادر به بیان خواسته‌ها و نیازهای خود به مربی مهدکودک هستند، آمادگی ورود به مهدکودک را دارند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر مهناز استکی ضمن تاکید بر این نکته که والدین نباید بدون شناخت ویژگی های رفتاری کودکان خود، اقدام به ثبت نام آن ها در مهد کودک کنند، افزود: کودکانی که تاخیر کلامی داشته، قادر به بیان نیازهای خود نیستند و یا دلبستگی ناایمن به والدین خود دارند، آمادگی ورود به مهدکودک را ندارند، چرا که اگر نتوانند نیازهای خود را بازگو کنند، احساس تنهایی، ترسو عصبانیت خواهند کرد.

وی یادآور شد: کودکان دارای دلبستگی ناایمن، کودکانی هستند که در دوران شیرخوارگی، ارتباط پوستی کاملی با والدین خود نداشتند و تصور می کنند اگر پدر و مادرشان از مهد کودک خارج شوند، دیگر بر نمی گردند که این تفکر تاثیر نامطلوبی بر جسم و روح آنان خواهد گذاشت. بنابراین بهتر است ابتدا والدین مشکلات یاد شده را در کودکان خود مرتفع و سپس آن ها را در مهد کودک ثبت نام کنند.

و،ی سه و نیم تا چهار سالگی را بهترین زمان ورود کودکان به مهدکودک عنوان کرد و اظهار داشت: در این سنین، کودکان از آمادگی لازم برای ورود به مهدکودک برخوردار هستند، زیرا در این سن، بازی های گروهی معنا پیدا کرده و خلاقیت زیاد می شود. از سوی دیگر والدین حتما باید به نوع ساختار مهد کودکی که قرار است کودک خود را در آن ثبت نام کنند نیز توجه ویژه داشته باشند. یک مهد کودک خوب، مهد کودکی است که زمین بازی و در بهترین حالت شن و ماسه دارد، چرا که بازی با شن و ماسه تاثیر بسزایی در کاهش پرخاشگری کودکان به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از مربی های مهدهای کودک مرتکب می شوند این است که کودکان را وادار به تماشای برنامه های تلویزیونی می کنند، در حالی که تماشای تلویزیون چه در خانه و چه در مهد کودک تا سن شش سالگی برای کودکان ممنوع است. به این دلیل که مناطق کلامی کودک در نیمکره چپ مغز او قرار دارد و تماشای تلویزیون این بخش را ناکارآمد کرده و رشد کلامی و در مجموع رشد او را به تاخیر می اندازد.

 

 

 

منبع: سلامت آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار