13254
۰۷ آذر ۱۳۹۵

توزیع واکسن خوراکی فلج اطفال میان بیش از یک میلیون کودک سودانی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک در سودان جنوبی واکسن خوراکی فلج اطفال را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس , به رغم ناآرامی‌های موجود در سودان جنوبی سازمان جهانی بهداشت توانسته واکسن خوراکی فلج اطفال را میان یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک توزیع کند.

طبق اعلام این سازمان سومین دوره کمپین ایام ملی مصون‌سازی ۲۰۱۶ در سراسر سودان جنوبی اجرایی می‌شود تا تداوم اقدامات ایمن‌سازی که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار کودک یک روزه تا ۵۹ ماهه را مورد هدف قرار داده، تضمین شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سودان جنوبی گفت: دستاورد این کمپین برای جامعه انسانی امیدوارکننده است. این کمپین چهار روزه از پانزدهم تا هجدهم نوامبر اجرا شد که طبق اعلام آژانس سلامت ملل متحد به دلیل وجود مشکلاتی در دسترسی به تمام کودکان ساکن در مناطق جنگی سودان جنوبی، ادامه پیدا کرد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: اگرچه ناامنی و آوارگی مانع از دسترسی به تمامی کودکان و خانواده‌ها شده اما نیروهای این سازمان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا واکسن فلج اطفال خوراکی را میان ۳۰۰ هزار کودک در این شرایط توزیع کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار