13214
۰۷ آذر ۱۳۹۵

برنامه برای کودکان در همه جای دنیا حرف اول را می‌زند

امروزه آموزش کودک برخلاف روال معمول تربیت خانواده‌ها، نباید به طور مستقیم یعنی امر و نهی کردن باشد.
به گزارش کودک پرس , محمد مسلمی، مجری و سازنده برنامه کودک درباره اینکه برنامه کودک جانشینی مناسبی در زمان نبود خانواده ها است، اظهار داشت: اگر کار ها کارشناسی شود و مسئولان که در این زمینه فعالیت می کنند انتخاب های درستی کرده باشند این برنامه ها مورد قبول خانواده ها خواهد بود. در گذشته بچه ها در کنار پدر، مادر، خواهر و برادر برنامه تماشا می کردند ولی امروزه فقط خودشان هستند و یک تلویزیون و دنیایی از کانال که آسیب های زیادی به همراه دارد. ما باید با فعال کردن  قوه عقل در برنامه ها به کودکان آموزش دهیم که درست تصمیم گیری کنند و در هر محیطی از خود دفاع کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم وقتی با ما هنرمندان مصاحبه می شود، این مصاحبه ها تلنگری باشد تا مسئولان بدانند در همه جای دنیا برنامه برای کودکان حرف اول را می زند و حرف نباید در حد شعار باقی بماند.

مسلمی درباره ابزار و امکانات آموزش به کودک گفت: در تمام دنیا روی مقوله کودک مثل سلامت، رفتار و حتی مسائل دینی به دلیل فرهنگ و نوع تربیت خانواده‌ها لازم است که به صورت کارشناسی کار ‌شود. امروزه آموزش کودک برخلاف روال معمول تربیت خانواده ها نباید به طور مستقیم یعنی امر و نهی کردن باشد.

وی پیرامون میزان اهمیت داشتن تخصص در میان مجریان برنامه کودک اظهار داشت: تمامی عوامل باید کارشناس باشند همانطور که بچه مریض میشود پیش متخصص میبرند در این بخش هم باید کارشناسان حضور پیدا کنند. باید به کارهایی که در حوزه انیمیشن و کار عروسکی انجام می شود بها داده شود و کارشناسانه صورت بگیرد.

مسلمی تصریح کرد: یک برنامه نامناسب میتواند به کودکان آسیب بزند. به همین علت باید روی روند درسی کودکان، بحث تغذیه، رفتار به طور نمایشی کار شود تا تاثیر مناسب خودش را بگذارد. به طور مثال: در آموزش و پرورش کشور های دیگر حتما یک کارشناس یا متخصص باید آموزش پایه کودک را برعهده بگیرد چون این دوره بسیار مهم است و اگر کسانیکه در این زمینه تصمیم گیری میکنند متخصص نباشند بچه ها به سی دی و شبکه های ماهواره ای روی می آورند و جنگ نرمی که به گفته ی رهبر اسلام از طریق تخریب فرهنگ انجام میشود، صورت می گیرد.

مجری برنامه کودک درباره تغییر مناسبات اجتماعی برنامه ها اظهار داشت: با تغییر مناسبات اجتماعی باید برای بچه ها برنامه ریزی کنیم یعنی در فصل بهار، پاییز و حتی فصل مدارس باید برنامه های خاصی تولید شود و گروه ها مناسبی برای اجرا برنامه بیاوریم تا بچه ها تلویزیون را انتخاب کنند وگرنه این موضوع زنگ خطری برای جامعه مان  خواهد بود، من امیدوارم کسانیکه در راس کار هستند به آینده بچه ها توجه کنند.

مسلمی در خصوص اقدامات لازم برای ایجاد چارچوب مناسب در برنامه سازی کودک اظهار داشت: در تمامی حوزه ها باید کارشناس دعوت شود تا کاری که ارائه می شود تخصصی باشد. ما در تمام حوزه ها کارشناسان موفقی داریم،که این کارشناسان باید مشکلات بچه ها مثل؛ چاقی، تنبلی و مشکلات رفتاری را آسیب شناسی کنند تا بچه ها بتوانند کارهایی مثل مدیریت کردن و چطور خرج کردن را در جامعه بیاموزند.

وی افزود: کاری برای کودکان مناسب است که کارشناسی شود تا آینده بچه ها به خطر نیفتد و به سمت دیدن فیلم های ماهواره ای و سی دی هایی که فرهنگ کودکان را دارند، نروند در صورتیکه ما با ادبیات غنی خود باید دنیای کودکان را بسازیم، و مسئولان باید به این مسئله توجه داشته باشند چراکه امروزه جنگ، جنگ رسانه ها است.

مجری برنامه «فیتیله» پیرامون موضوع تفاوت برنامه های زمان حال و زمان گذشته گفت: برنامه های گذشته  بر این اساس بود که بچه ها بتوانند آن را بپذیرند، در صورتیکه بچه های امروزه کم حوصله اند و در دنیای خودشان هستند و جذابیت را در برنامه های دیگر می بینند.

وی ادامه داد: ما باید فضایی را طراحی کنیم که جذابیت بیشتری داشته باشد و کودکان را از نظر ذهنی ارضا کند، در زمان گذشته ما کتاب و رمان می خوانیدم ولی بچه ها امروزه مطالب کوتاه و رنگی که نمونه بارز آن مطالب تلگرام است را بیشتر می پسنند و ما باید در برنامه سازی به این مسائل توجه کنیم که از نظر جذابیت با آن ها رقابت کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار